GROOT Vista probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

h0st3l

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hallo

ik heb een probleem met widows vista die ik vandaag heb gekocht.

Toen ik hem instak moest ik een willekeurige toets duwen.

dat gaat goed,er komt een laadscherm.
dan krijg ik een melding:

*** STOP: 0xOOOOOO5c (0x0000010b,0x000003,0x00000000,0x00000000)

nu ik veilige modus opstarten en de cd instak kreeg ik een scherm met NU INSTALLEREN, daar klik ik op

nu komt er een instalatie scherm

alles loopt goed

de pc moet opnieuw opstarten.

en dan krijg ik opnieuw een blauw scherm met

nu ik windows xp terug wil opstarten krijg ik een scherm met dezelfde melding :

help mij alsjeblieft

Heb je een DVD?
Heb je in de bios de cd/dvd drive als eerste gezet om van op te starten.

Die code geeft aan dat de HAL.DLL niet goed is, en dat kan alleen als je vanuit de bestaande installatie wil installeren.

Heb je hem van iemand gekocht, of in de winkel?
Oftewel: istie authentiek?

Laatst bewerkt:
Ik ga mee met LP. (het rijmt)

Die hall.dll moet er opniew worden gezet. Daar moet je DVD wel als eerste bootoptie hebben staan.

Dus zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn om het weer goed te krijgen. Denk ik, ik kan het ook fout hebben.)

De Windows
cd kan je normaalgesproken in de CD doen en installeren. De fout van hal.dll krijg je weg door voor de installatie een format te doen. ( Doe dit niet als je niet zeker weet wat je doet) Dit is dus een schone installatie. Geen reparatie.

Laatst bewerkt:
Heb je een DVD?
Heb je in de bios de cd/dvd drive als eerste gezet om van op te starten.

Die code geeft aan dat de HAL.DLL niet goed is, en dat kan alleen als je vanuit de bestaande installatie wil installeren.

yep ik heb hem in de dvd drive gestoken en hoe zet je bios eerst??

Lekker belangrijk, mag van mij ook niet legaal zijn, maar de andere vraag?

hoe zet ik die hall.dll erop en hoe zet ik de bootoptie als eerste

en hoe maak je een format???

ik ben hier niet goed in :rolleyes:

maar als ik de pc aanzet en hij is ingelogt da krijg ik die melding

maar kan ik geen hal.dll in mijn WINDOWS map steken?

nu gaat de instalatie goed

maar als hij moet rebooten vrees ik dat die error weer komt :(:( :( :(

Hoe format je de harde schijf???

maar kan ik gewoon hal.dll niet in de windows map steken?

er staat nergens :

Harde schijf formater of iets dergelijks

Quote:

Installeren Windows Vista: setup procedure

De setup procedure van Windows Vista is eenvoudig te doorlopen. Bij het opstarten detecteert de computer de opstartbare DVD en vraagt bevestiging dat daarvan moet worden opgestart. Voor een upgrade naar Windows Vista kan de setup eventueel ook vanuit een bestaande Windows XP-installatie worden gestart (een rechtstreekse upgrade-installatie). Windows Vista wordt dan naast het bestaande XP-systeem geïnstalleerd (verwijder voor aanvang eerst de reeds geïnstalleerde beveiligingssoftware!). Programma's, instellingen en persoonlijke gegevens worden na afloop automatisch overgezet, waarna het oude systeem automatisch wordt verplaatst naar de map Windows.old.

Liever een schone installatie!
Hoewel een upgrade-installatie hoogstwaarschijnlijk zonder problemen zal verlopen, is het meestal niet de verstandigste keuze. Een schone installatie waarbij Windows Vista netjes op een lege C:-partitie wordt geïnstalleerd, levert de minste problemen en de schoonste installatie van Windows Vista.

[SchoonePC boek]
COMPUTERPROBLEMEN?
Installeren, optimaliseren, beveiligen,
gebruikersvriendelijk afstellen,
de beste gratis software en
nog veel meer tips voor
Windows XP én Vista!

Een upgrade installatie van een aangepaste installatie van Windows Vista

Multiboot systeem
Bij het maken van een multiboot systeem is het noodzakelijk gebruik te maken van een aparte primaire partitie per geïnstalleerd besturingssysteem (in combinatie met een aparte bootmanager). Verberg eventueel de partities van de reeds geïnstalleerde Windows-versies en verwijder een eerder geïnstalleerde bootmanager voordat de setup van Windows Vista wordt uitgevoerd. Zorg er in alle gevallen voor dat de persoonlijke gegevens eerst zijn veiliggesteld!

DE COMPUTER START NIET OP VANAF DVD...

Is het 'niet mogelijk' de computer vanaf de DVD op te starten, dan moet er eerst een wijziging worden aangebracht in het BIOS (meestal bereikbaar met de DEL-toets tijdens het opstarten van de computer), in het gedeelte waar het bootproces is vastgelegd. Zoek naar een term als bootorder, bootsequence of iets dergelijks. Wijzig hier de volgorde van de opstartbare media zodat de DVD eerder opstart dan de harde schijf. Is de installatie voltooid, dan kan de harde schijf eventueel weer als eerste bootoptie worden ingesteld.

KIEZEN TUSSEN DE 32- OF 64-BITS INSTALLATIE

Windows Vista kan zowel op basis van 32-bits (net als Windows XP) als 64-bits worden geïnstalleerd. De 64-bits versie zou stabieler (én sneller) moeten zijn omdat in deze versie alleen door Microsoft gesigneerde 64-bits drivers kunnen worden geïnstalleerd. In de praktijk valt het met die stabiliteit wel wat tegen. Daarnaast zijn veel drivers voor randapparatuur nog steeds niet leverbaar voor de 64-bits versie, laat staan dat ze zijn gesigneerd. Kies pas voor de 64-bits versie wanneer het zeker is dat alle randapparatuur (én software) geschikt is voor deze versie. Of dat het geval is, wordt alleen duidelijk door het uit te proberen (eventueel in een multiboot systeem). Let op: de verouderde 16-bits programmatuur is onder de 64-bits versie niet meer bruikbaar!

Het doorlopen van de Windows Vista setup-procedure

Tijdens de setup van Windows wordt getracht alle drivers voor de aangesloten hardware te installeren. Omdat veel randapparatuur toch afzonderlijk geïnstalleerd moet worden, is het verstandig de hardware even los te koppelen voor aanvang van de Windows setup-procedure. De door de installatie van hardware drivers veroorzaakte problemen zijn zodoende eenvoudiger te traceren. Sluit na afronding van de Windows-installatie de hardware stuk voor stuk weer aan en installeer de bijbehorende drivers.

Aan het begin van de setup wordt om de productsleutel gevraagd. De optie Windows automatisch activeren als de computer online is staat in dit scherm standaard aangevinkt. Vink deze optie uit wanneer directe activering na het maken van een internetverbinding niet gewenst is (bijvoorbeeld handig bij twijfel over de hardwarecompatibiliteit, Vista kan dan altijd nog op een andere computer worden geïnstalleerd). Met de Windows Vista-DVD kunnen in principe alle versies worden geïnstalleerd, de geïnstalleerde versie wordt bepaald door de gebruikte productsleutel. Wordt de productsleutel niet in dit scherm opgegeven, dan vraagt de setup in het volgende scherm welke versie moet worden geïnstalleerd. Deze afwijking van de standaard procedure maakt het mogelijk een van de andere Windows Vista-versies enige tijd uit te proberen. Op het moment dat de Windows-versie uiteindelijk wordt geactiveerd met de productsleutel, is het wel zaak de juiste versie te kiezen (de aangekochte versie).

Geef de prodcutcode om de computer te activeren

Tijdens de installatie wordt gevraagd op welke partitie Windows Vista geïnstalleerd moet worden. De C:-schijf is de beste locatie om het nieuwe besturingssysteem op te installeren. Zijn er nog geen partities of moeten deze opnieuw worden ingericht, klik dan eerst op de link Stationsopties (geavanceerd) voor het aanmaken van nieuwe partities. Wordt gedurende het installatieproces een andere schijfletter toegewezen, dan kan de setup beter worden afgebroken om vervolgens opnieuw te beginnen zodat Windows met zekerheid op de C:-partitie komt te staan.

LAATSTE ALINEA !!!

Greetz,

Harry.

ok mensen er was een probleem met hardware

ik heb hem terug ingeleverd

dus hier kan een slot op

Hoi !

DUS: Eerst de Vista Upgrade Advisor draaien en de aanbevelingen opvolgen !

Ook voor alle andere lezers die een upgrade naar Vista overwegen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan