GROOT windows probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansswans

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Ik heb hier een laptop staan en ik wil graag dos starten voordat mijn pc is opgestart. (dus niet via command prompt). Ik ken de weg via F8 en dan veilige modus in opdrachtprompt, maar die werkt niet meer. Ik heb dos dan ook nodig om een backup te maken van de harde schijf, want windows werkt niet meer.

??

Grz.
Roy

als het goed is zit er geen opstart modus voor dos meer op xp maar weet dat niet zeker:thumb:

Je kan met je windows cd opstarten en dan voor herstellen kiezen in plaats van windows installeren. Wanneer je herstellen kiest kom je automatisch in dos terecht.

Je kan met je windows cd opstarten en dan voor herstellen kiezen in plaats van windows installeren. Wanneer je herstellen kiest kom je automatisch in dos terecht.

duss win xp heeft wel een dos stand aleen je komt er aleen via de cd

ik heb het zelfde probleem als hier alleen dan op een laptop.http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=275815 .Ik wil graag mijn documenten back-uppen met DOS.

iemand een oplossing of een ander idee?

EDIT:
Het gebruiken van die CD heb ik gedaan
Vanmiddag werkte dat nog, zonder administrator wachtoord., dat wilde ik nu net weer ff doen en dan die soort van dos gebruiken, maar nu zegt hij ineens dat het administrator wachtwoord niet meer klopt :S

Laatst bewerkt:
wil je ff uitleggen wat je met herstellen bedoelt?

dat met R (herstellen) op de windows XP schijf?

XP heeft geen dos, als je opstart van de XP cd, en dan bij de eerste mogelijkheid naar de repair/herstelconsole, d.m.v. de R, dan kom je in de cmdcons, de commandline shell, daar kun je alle handelingen verichten die daar kunnen, te zien door daar help in te toetsen.

Anders gebruik je Knoppix ervoor.

Eventueel kun je ook eerst je register terugzetten, op deze manier.

Ik denk dat je met de informatie hierboven verder moet kunnen :thumb:

ik heb vanmiddag al windows\system32\config weer overschreven en weer geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik wil dan nu de laptop zijn windows XP opnieuw installeren en mijn documenten back-uppen :rolleyes: maar het wachtwoord in het herstel gedeelte werkt niet meer :(

Die melding van administratotwachtwoord krijg je altijd, ook als je dat nooit specifiek hebt opgegeven. Dus als je nooit een administratorwachtwoord hebt opgegeven moet je gewoon enter toetsen.

Ja dat was vanmiddag ook zo, dus ik doe nu weer gewoon enter, zegt ie dat het wachtwoord niet geldig is :(

ik denk nu dat ik gewoon de harde schijf eruit haal, en die in een andere pc zet, de bestanden kopier, harde schijf weer terug in laptop en dan windows opnieuw installeren :rolleyes:

Dan heb je een probleem denk ik. Je kan natuurlijk ook je windows volledig opnieuw instaleren zonder de partitie te wissen. Je kan dan vervolgens opstarten (waarschijnlijk krijg je dan de melding dat er 2 besturingssystemen zijn geïnstalleerd (je moet dan een selctie maken om verder te kunnen op straten), de nodige gegevens van je schijf halen en terug een zuivere installatie uitvoeren.

Ook een oplossing natuurlijk. Maar ik weet niet hoe je dat gaat doen met een harde schijf van een laptop :confused: . Kan altijd bijleren natuurlijk :)

en als dat niet werkt dan jouw idee

allemaal bedankt voor de hulp! Ik ga zeker vaker gebruik maken van dit forum wegens de snelle reageer tijd en goede hulp :thumb: :thumb:

TNX

Ook een oplossing natuurlijk. Maar ik weet niet hoe je dat gaat doen met een harde schijf van een laptop :confused: . Kan altijd bijleren natuurlijk :)

Mijn pc "klusjesman" heeft daar zo'n kastje voor om dingen van wat voor harde schijf ook naar een gewone harde schijf te zetten. Die man is super! :D
Heb je nu wat bijgeleerd :p ?

Heb inderdaad wat bijgeleerd, wist dus niet dat zo een ding bestond :D . Denk ook niet dat het een alldaags apparaat is wat elke intensieve computergebruiker heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan