Groote (in MB,KB,etc) van een formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hoi Forummers,

Ik ben bezig bestaande databases binnen ons bedrijf te optimaliseren en nu wil ik graag weten of het mogelijk is om de grootte van een formulier op te vragen. Rechtermuisknop en dan properties op een formulier geeft helaas de grootte niet weer.

Alvast bedankt :thumb:

Volgens mij is het niet mogelijk deze gegevens boven water te krijgen.

Bij Access kun je wel een "Compact and Repair"draaien. Als je dat regelmatig doet houdt je de database schoon en dat zal in performance ook iets schelen.

Ben trouwens wel benieuwd waarom je die gegevens nodig hebt voor een optimalisatie...

Grtz,

Hoi Beheer :thumb:

Thanks voor je reactie! Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als ik bijvoorbeeld als achtergrond een link naar een plaatje neem i.p.v het plaatje zelf, maar ook om te kijken als ik nog dieper ga normaliseren hoeveel ruimte dat scheelt en of het de moeite waard is!

Thanks!

Plaatjes niet in de DB maar op een share opslaan scheelt enorm. Maar normaliseren scheelt alleen in onderhoudbaarheid en gemak voor de gebruiker. Voor de grootte van de DB scheelt het alleen als het om enorme aantallen records gaat waarin enorm veel redundante gegevens worden opgeslagen...

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan