VolgensBartjes
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 mei 2004
Weet iemand een manier (mag JS, css, php, html, alles zijn) om een plaatje als achtergrond in te stellen en daar de groote van te kunnen bepalen in % van de pagina of van de tabel waar je hem als achtergrond instel?
ik heb nu een tabel die ik opmaak met een extern css bestand, daarin kan ik nu wel zetten:
table.index
{
align: center;
height: 90%;
width: 80%;
background-image: url("achtergrond.jpg");
background-repeat: no-repeat;
}
maar als een resolutie nou lager is en het plaatje dus groter word, blijft een stuk gewoon weg, en als de resolutie te hoog is houd je ruimte over, terwijl het complete plaatje gewoon de zelfde groote als de tabel moet hebben. Op een site ben ik wel de volgende tegengekomen:
background-image-height
maar die schijnt niet te bestaan. ik hoop dat iemand een oplossing weet om een plaatje achter de tekst/tabel te kunnen zetten in procenten.
Bart
ik heb nu een tabel die ik opmaak met een extern css bestand, daarin kan ik nu wel zetten:
table.index
{
align: center;
height: 90%;
width: 80%;
background-image: url("achtergrond.jpg");
background-repeat: no-repeat;
}
maar als een resolutie nou lager is en het plaatje dus groter word, blijft een stuk gewoon weg, en als de resolutie te hoog is houd je ruimte over, terwijl het complete plaatje gewoon de zelfde groote als de tabel moet hebben. Op een site ben ik wel de volgende tegengekomen:
background-image-height
maar die schijnt niet te bestaan. ik hoop dat iemand een oplossing weet om een plaatje achter de tekst/tabel te kunnen zetten in procenten.
Bart