• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groote van locaties opzoeken en bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceescees123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Ik moet een rooster maken, tabblad rooster. Ik wil dat hand van welke zaal is gereserveerd in kolom E, gekeken wordt hoe groot de zaal is in het tabblad locatie, en bij elkaar optelt en dit in kolom F komt te staan. En hoeveel setjes gemaakt moeten worden.
Ik kom er zelf niet uit. Ik heb de locaties in aparte cellen geplaatst. Wie kan mij helpen
Ik heb een voorbeeldje bijgesloten.
Alvast bedankt
Cees

Bijlagen

Je hebt de locaties achter elkaar in een cel staan; die heb ik uit elkaar gehaald en vervolgens met vert. zoeken de bijbehorende waarden in jouw tabel laten zoeken en bij elkaar optellen.
Je zou, zo denk ik, als je die samengestelde cel toch wil hebben, andersom kunnen werken en de diverse locaties/bouwsteentjes in aparte cellen kunnen invullen en middels formule tekst.samenvoegen dit veld kunnen vullen, zoals ik in bovenste regel gedaan heb.
Ik zie zelf de meerwaarde hier niet van in, maar goed, ken achterliggende gedachte niet...
Formules dienen verder uitgebouwd te worden al naar gelang je behoefte, nu niet verder gegaan dan wat in eerste regel nodig is.

Bijlagen

Beste Radar,

Precies wat ik zocht. Dat de locaties in één cel stonden, is ooit zo ontstaan..
HArtsikke bedankt voor de snelle oplossing

Groeten
Cees

Cees,

wil je de status van deze vraag wijzigen in "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan