• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=grootse waarde koppelen aan naam 1ste kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nigeltjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Beste mensen.

Ik ben mijn excel skills aan het uitbreiden. maar nu loop is vast op iets waarschijnlijk heel simpel.
Ik heb =som gemaakt van 2 kolommen en de 1ste 2de 3de 4de en 5de waarde worden in andere cel weergegeven.

Nu bevat kolom A de namen bij de behorende waardes.. nu wil ik graag dat de naam van de rij ingevuld word naar de waarde van 1ste 2de 3de enz...

Dus 1ste plek = Naam van speler.
2de plek =
enz enz

Ik denk dat het vert_zoeken is maar kan de goede formule niet bedenken/verzinnen is er iemand die mij daarmee kan helpen??

zie bijlage.

Met vriendelijke groet,

Nigel

Bekijk bijlage Carpe Diem prestatielijst.xlsx

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je hiermee kunt leven.

Ik zou je aanraden om die samengevoegde cellen te verwijderen,
geeft altijd problemen bij uitbreiding.

Bijlagen

Bedankt!!! nu de vraag wat de precieze oplossing is.. in het geval dat ik het wil herhalen. ^^ en daarbij ik wil er ook van leren :P

Anyway thanx for your time :P

groetjes Nigel

De oplossing stond toch in het bestand:

Code:
=INDEX($A$8:$A$87;VERGELIJKEN(GROOTSTE($C$8:$C$87;RIJ()-92);$C$8:$C$87;0))

ja dat kon ik zien.. maar ik moest dus de 1ste kolom als index zien en dan vergelijken met de uitkomsten van de som???

ik wil dit geintje namelijk ook uithalen met een paar andere kolommen die daar in staan... tis makkelijk als ik dus weet WAT ik moet doen. enigste wat ik nu kan doen is analyseren wat er gevraagd wordt vanuit excel :P

Ik vraag eens Excel voor Dummies met kerst das misschien wel een goed cadeau :P

Aha, die uitleg moest het zijn:
Code:
=INDEX($A$8:$A$87;VERGELIJKEN(GROOTSTE($C$8:$C$87;RIJ()-92);$C$8:$C$87;0))
In het bereik A8:A87 zoeken naar de naam die overeenkomt met de grootste waarde uit bereik C8:C87 in bereik c8:c87.(dit is dubbelop omdat de functie vergelijken dat vergt, hij zoekt naar de waarde in een bereik)

en daarbij komt als de waardes veranderen past excel nu niet de namen aan.. ze blijven zoals ze nu zijn.

Dan heb je waarschijnlijk de berekening op handmatig staan.

de waardes worden wel berekent.. ook op 1ste 2de 3de 4de en 5de plek.. maar de namen behorend aan die plaatsen niet.. tenminste als de waardes veranderen niet ^^ bijv. persoon op plek 4 heeft volgende week meeste groei dan past de naam zich niet aan aan de plek... ligt dat aan de auto som? en hoe zet ik die van handmatig af dan??

Groetjes Nigel

ahhhh.. hij vergelijkt de waardes van de verkeerde tabellen... nu zie ik het...het moeten de waardes zijn van P8 tm q28.

Thnx Grtz Nigel

Reuze bedankt weer een stappie verder en heb inmiddels ook door wat de bedoeling is.. weer een stappie in de goede richting..... op naar het volgende probleem :P

Thnx! nogmaals

groet Nigel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan