Grootste afbeelding van een webpagina opslaan/picturebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een soort van foto programma maar nu zou het makkelijk zijn als ik van een webpagina die foto automatisch op kan slaan of nog beter in een picturebox (een webpagina met daaromheen een hele hoop reclamen en reactie boxen en alles).
De foto is altijd de grootste foto van de pagina(in pixels en in grootte) en staat vast links in beeld.

Maar ik heb geen idee hoe ik dat op kan gaan slaan (of in een picturebox laten zien).
Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt iedereen!!!

Laatst bewerkt:
Het liefste in een picturebox. Maar de website die je gaf die gaat alleen over het inporteren van bestanden. dat is niet zo heel moeilijk maar ik zoek een manier om automatisch de fotos te openen die op een vaste plek staan van de pagina.

Hoi, ik ging ervan uit dat het opslaan het probleem was:
Maar ik heb geen idee hoe ik dat op kan gaan slaan (of in een picturebox laten zien).

Je zal als eerste de code moeten downloaden (typ "visual basic webclient.downloadstring" in op google) en die zal je dan op de goede manier moeten splitten zodat je alleen het goede resultaat eruit krijgt. Er zijn vast wel andere manieren, maar die ken ik niet... :confused:

Het is een beetje trial & error (blijven proberen dus).

MartinJM

ziet er super uit, ik heb gekeken naar de code en alles maar ik krijg steeds errors. Als je inderdaad zo'n lijst kan maken en dan gewoon sorteren op de afbeelding met het grootste formaat zal al goed zijn! Maar eerst deze code aan de praat krijgen xD

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Als je je code geeft en vertelt wat de error is, dan kunnen wij daar vast wel mee helpen :)
Maar je mag het natuurlijk ook zelf oplossen :thumb:

MartinJM

het is niet mijn code die fouten bevat maar die van het voorbeeld programmatje. Ik ben nog steeds opzoek naar een juiste code. Wat ik zoek in me code is dat ik een Foto uit een webbrowser kan halen (die foto staat op een site als deze op een vaste plaats) die foto wil ik in een picturebox of downloaden (lokaal of in het programmatje)

Ik post zo de error's die ik krijg bij het voorbeeld programmatje, Heb het voorbeeldprogrammatje gedownload en geopend en toen waren die errors er al. Werkt bij mij niet in 2008 en 2010

Laatst bewerkt door een moderator:
Wacht even, je zegt nu dit:
(die foto staat op een site als deze op een vaste plaats)

Bedoel je daarmee dat het filepath altijd dezelfde is? Dus dat het een bestand is met een vaste bestandsnaam?

Dat zou het toch makkelijker maken... Misschien kunnen we nog iets anders bedenken als je de website geeft. Misschien heeft het plaatje een id of name die altijd hetzelfde blijft... Dan kan je een betere code schrijven om alleen het plaatje eruit te halen.

MartinJM

Sorry voor het late bericht, het is een prive website die nog niet online is. De naam is jammergenoeg niet het zelfde het staat wel zoals gezechd op een vaste plaats en heeft altijd het grootste formaat. Dit is alles wat ik heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan