• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootste datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

leend009

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Ik heb het volgende probleem.

Heb bestand met 9kolommen.

Hierin staan een reparatienr, een kenteken en een datum uitgevoerd.
Nu heb ik het volgende probleem.

Als ik in cel A2 (geel) een kenteken filter dan moet in cel J7 (rood) het reparatienr komen te staan
waarvoor geldt dat de reparatiedatum het meest actueel moet zijn.

Als ik dat doe met de formule zoals die nu in cle j7 staat krijg ik dit reparatienr, echter alleen voor een kenteken dat 2x in het bestand voorkomt. Dus als ik kenteken 66-GV-28 selecteer dan krijg ik reparatienr
1.005. Als ik kenteken 57-BD-BJ filter dan krijg ik reparatienr 1.004.
Maar als ik kenteken 36-PS-XT filter dan krijg ik de waarde 0.

Weet iemand hier een oplossing voor of heeft iemand een idee over een andere formule om hetzelfde te bereiken.

mvgr
Jan

Bijlagen

Je formule gaat niet fout omdat het kenteken er maar 1x staat maar omdat je vermenigvuldigd met de grootste datum, dat is de datum van de totale kolom en niet van die met het juiste kenteken.

Als de nieuwste altijd onderaan staat:

Code:
=INDEX($D$1:$D$6;SOMPRODUCT(GROOTSTE(($E$2:$E$6=$A$2)*(RIJ($E$2:$E$6));1));1)

Niels

Niels
Alvast bedankt voor je reactie.
Probleem is dat de datum uitgevoerd nooit op volgorde staat.
Ik zoek dus het reparatienr voor een bepaald kenteken waarbij de datum uitgevoerd het nieuwst is.

mvgr
jan

Via een omwag heb ik een oplossing voor u, misschien kun je het naar uw wensen omvormen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan