• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grootste getal met naam erbij

• Onderwerp starter Onderwerp starter smoas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Hallo
Ik heb voorbeeld bestand gemaakt met een aantal namen met verkoopcijfers per maand, en een totaal over het hele jaar.
Nu wil ik graag per maand en per jaar een top vijf eruit halen, nu is het gelukt om de vijf grootste getallen eruit te halen maar ik wil graag de namen van de verkopers erbij hebben staan, en dat lukt me helaas niet.
alvast dank smoas

Bijlagen

Die is nog niet zo moeilijk:
Code:
=INDEX($A$4:$A$13;VERGELIJKEN($N14;$N$4:$N$13;0))

Of in Engels:
=INDEX($A$4:$A$13,MATCH($N14,$N$4:$N$13,0))
Maar wat doe je als er 2 of meer zijn die een zelfde stand hebben?

Succes,

Als je de aanlevering van je gegevens kunt aanpassen, kan het eenvoudig en flexibel met een draaitabel. Zie bijlage.
Dubbele scores worden allen vermeld zodat je altijd de top vijf hebt wat betreft de waarden, niet zozeer de personen.

Kun je daar wat mee?

Richard

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Die is nog niet zo moeilijk:
Code:
=INDEX($A$4:$A$13;VERGELIJKEN($N14;$N$4:$N$13;0))

Of in Engels:
=INDEX($A$4:$A$13,MATCH($N14,$N$4:$N$13,0))
Maar wat doe je als er 2 of meer zijn die een zelfde stand hebben?

Succes,

teneerste bedankt voor de oplossing het werkt goed, met de dubbele getalen gaat het niet goed er staat nu twee keer kees (23) neer bij januari.
smoas

Als je de aanlevering van je gegevens kunt aanpassen, kan het eenvoudig en flexibel met een draaitabel. Zie bijlage.
Dubbele scores worden allen vermeld zodat je altijd de top vijf hebt wat betreft de waarden, niet zozeer de personen.

Kun je daar wat mee?

Richard
Hallo Richard
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, ik ga er morgen even mee puzzelen.
Hartelijk dank voor deze oplossing.
smoas

Wat Richard voorstelt (andere layout en draaitabel) geniet inderdaad de voorkeur, maar als je wil vasthouden aan je bestaande layout kun je deze eens overwegen.

Bijlagen

In draaitabellen heb ik me nog niet verdiept, het ziet er toch naar uit dat ik daar eens tijd voor vrij zou moeten maken . . . :rolleyes:

Hierbij een oplossing met een matrixformule, deze dien je af te sluiten met CTRL+SHIFT+ENTER - i.p.v. enter.

Succes,

Bijlagen

Wat Richard voorstelt (andere layout en draaitabel) geniet inderdaad de voorkeur, maar als je wil vasthouden aan je bestaande layout kun je deze eens overwegen.

Allemaal bedankt voor de verschillende, maar voor mij zeer bruikbare oplossingen.
Hier kom ik zeker verder mee.

smoas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan