• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

= grootste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers, ik zoek een oplossing voor het volgende. Stel deze waardes staan in KolomA1 t/m B7
De formule =GROOTSTE(A1:B7;1) geeft de uitkomst 394, dus dat gaat prima, maar nu wil ik ook de naam vinden. Hoe doe ik dat?

m.vr.gr. Egbert

Soort aantal
Azuurwaterjuffer 394
Blauwe glazenmaker 3
Bloedrode heidelibel 108
Bruinrode/steenrode 37
Bruine glazenmaker 9
Bruine korenbout 8

Een voorbeeldbestand plaatsen in toch minder werk dan die regels hier typen?
Nu moeten wij het weer overtypen om je te kunnen antwoorden.

Code:
=INDIRECT("A"&SOMPRODUCT(RIJ(B1:B7)*(B1:B7=GROOTSTE(B1:B7;1))))

Niels

Laatst bewerkt:
Code:
=indirect(adres(vergelijken(grootste(a1:b7;1);b1:b7;0);1;1);waar)

Excuses Niels, zal dat de volgende keer doen. Bedankt voor de oplossing (Emil, ook bedankt)

Nog een andere mogelijkheid

PHP:
=INDEX(A2:A7;VERGELIJKEN(GROOTSTE(B2:B7;1);B2:B7;0);1)

Beste forummers, ik heb wat oplossingen gekregen en heb daar één van gebruikt (met succes). Maar als ik die formule nu knip en plak in een ander tabblad, dan werkt die niet meer. Mijn excuses als ik iets doms heb gedaan. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. De brontabel staat in het ene tabblad en de formule in het andere. Willen jullie mij helpen? Alvast bedankt.

m.vr.gr. Egbert

Bijlagen

Je bent je bladverwijzing vergeten

Code:
=INDIRECT("meerjaren!A"&SOMPRODUCT(RIJ(meerjaren!$B$3:$B$47)*(meerjaren!$B$3:$B$47=GROOTSTE(meerjaren!$B$3:$B$47;RIJ()))))

Op het einde rij() toegevoegd zodat je hem naar beneden kunt slepen.

Niels

Ik blijf bij de index functie (persoonlijke smaak).

PHP:
=INDEX(meerjaren!$A$3:$A$47;VERGELIJKEN(GROOTSTE(meerjaren!$B$3:$B$47;RIJ());meerjaren!$B$3:$B$47;0);1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan