grootte afbeeldingen aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter arafy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arafy

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
word 2007: ik heb een document met een heleboel afbeeldingen die ik dezelfde grootte wil geven. F4 werkt niet. Is er een manier om deze allemaal dezelfde grootte te geven. 1 voor 1 gaat ook, maar duurt lang.

steven

Met een muisklik kan je ( ALS je dat wil ? ) 1000 of meer fotos dezelfde grootte geven ( 100 % gratis is ! ! ) gebruik ik zelf ok al jaaaaren, en ietsjes langer meer ;)
maar dat is nog niet alles je kan watermerk me creeren je kan text er op schrijven enz..enz..enz en nog veel meer dan enz.. ..

Dat is KLIK -->> ''FastStone Photo Resizer''

P.S. Misschien heb ik je verkeerd begrepen ( denk wel toch ? ) wat bedoel je met word ???

Laatst bewerkt door een moderator:
@royonox en xxtristan: wel lezen, jongens.... TS heeft het over een Word 2007 document met een heleboel afbeeldingen met verschillende afmetingen. En hij wil ze allemaal zo makkelijk mogelijk dezelfde breedte geven.
En daarbij ga ik er dan vanuit dat je de originele afbeeldingen niet wilt verbouwen. Lijkt mij althans logisch.
Probleem is, dat je wel een macro kunt maken die één afbeelding aanpast, maar die kun je redelijk makkelijk aanpassen tot een loop, die door alle afbeeldingen in het document loopt en daar de afbeeldingen op dezelfde breedte instelt.

En zo'n macro ziet er dan zo uit:
Code:
Sub mcrAfbeeldingInstellen()
Dim shp As InlineShape
Dim iFac As Double

For Each shp In ActiveDocument.InlineShapes
    With shp
        .LockAspectRatio = msoTrue
        iFac = CentimetersToPoints(10) / .Width
        .Height = .Height * iFac
        .Width = .Width * iFac
        If .Type = wdSelectionInlineShape Then
            .InlineShapes(1).ConvertToShape
        End If
    End With
Next shp
End Sub

Na jah ...nu is het eindelijk bewezen dat ik af en toe wel een andere bril gebruiken moet .
Oke oke nu zie ik ook dat ik verkeerd met antwoord zit ( bij antwoord die had ik toch vermoed ),Octa je hebt juist ! gewoon oogen open en beter lezen ..
zie ik ook dat jij hebt zelf een antwoord gegeven, als ik mag nog eentje bij-zetten ?? ---> hier is wat -->> http://www.seniorweb.nl/artikel/30720/word-afbeeldingen-word-2007#Stap misschien ook wat kan helpen ??

Laatst bewerkt door een moderator:
octafish,

de macro loopt vast op .InlineShapes(1).

Je hebt twee soorten shares: InlineShapes en Shapes. Welke je gebruikt hangt af van hoe je plaatjes inleest in je document. Je kunt een InlineShape omzetten naar een Shape en omgekeerd. Even zo kun je de macro aanpassen/kopieëren naar een Shapes variant. En dan zal hij het weer doen.
Of je haalt die IF er uit, dat kan ook.

Laatst bewerkt:
Of deze code gebruiken:
Code:
Sub mcrAfbeeldingInstellen()
Dim shp As InlineShape
Dim iFac As Double

For Each shp In ActiveDocument.InlineShapes
    With shp
        .LockAspectRatio = msoTrue
        iFac = CentimetersToPoints(10) / .Width
        .Height = .Height * iFac
        .Width = .Width * iFac
        If .Type = wdSelectionInlineShape Then
            .InlineShapes(shp).ConvertToShape
        End If
    End With
Next shp
End Sub

Ik heb even gezocht, en Word 2010 gebruikt een ander formaat voor afbeeldingen. De macro werkt dus alleen in versies t/m 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan