• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grootte cellen anders op andere computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anncl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Dit is wellicht erg basiskennis, maar ik geraak er niet uit.
Een excelbestand dat werd opgeslaan onder 97-2003.xls (gemaakt in 2010) opent in een veel kleiner venster op andere computers. De tekstcellen geven vrij vlug in ### weer terwijl de cel bijlange nog niet opgebruikt werd in hoeveelheid karakters. Het is een bestand dat door een grote groep mensen gebruikt wordt op tal van excel-versies. Is er een oplossing om het bestand gemaximaliseerd weer te geven (oorspronkelijke grootte)?

Met dank...
Ann

Als je een snelkoppeling hebt om Excel te openen, dan kun je hierop met de rechtermuisknop klikken.
Je krijgt dan een pop-up te zien.
Hierin kun je opgeven dat je het programma opent in een maximaal scherm.

Dit werkt op de volgende snelkoppeling:
Die in je taakbalk staat onder snelstartmenu.
Die op je desktop staat.
Die ergens in een map op je harde schijf staat.
Die in het lijst van windows staat als je de Startknop bedient.

Dank, Superzeeuw. Toen ik je antwoord las, dacht ik meteen dat het wel de oplossing zou zijn, maar helaas. De ### tekens blijven als tekst verschijnen, dus de oorzaak moet ergens anders liggen. Nochtans is er nog een ganse ruimte in het tekstvak, zodat het niet te klein kan zijn. Op mijn computer blijft alles gewoon te lezen en af te printen. Mocht iemand nog een vinger op een mogelijke oorzaak kunnen leggen... Ik hoor het graag!

Post het xls bestandje eens (zonder gevoelige informatie) dan kunnen we er eens naar kijken.

Dit is een stukje eruit. Het gaat om het tekstveld 'toelichting' dat op andere computers de ## tekens geeft van zodra een tiental lijnen tekst wordt ingegeven.
Bedankt voor de moeite!

Bijlagen

Zet onderstaande eens in ThisWorkbook, sla op, sluit af en heropen
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.WindowState = xlMaximized
End Sub

Oorzaak is teveel tekst in één cel

De oorzaak is dat teveel informatie in de cel wordt ingevoerd. Zet bv in cel M6 eens de formule =lengte(G4) neer en probeer eens wat tekst in te voeren. Tot en met 255 tekens gaat het goed, vanaf 256 wordt de weergave (na een Enter) veranderd in #####.

De oplossing is dat je de Celeigenschappen wijzigt van "Tekst" in "Standaard". Dan wordt de weergave wel goed. Althans, hier op mijn laptop.

Succes, Gert

Ja!

Gelukt, Gert!! Je bent vreselijk mercie! Zo'n simpele oplossing. Je hebt me ongelooflijk veel zoekwerk bespaard!

Ook de anderen, bedankt voor de moeite!
Ann

De oorzaak is dat teveel informatie in de cel wordt ingevoerd. Zet bv in cel M6 eens de formule =lengte(G4) neer en probeer eens wat tekst in te voeren. Tot en met 255 tekens gaat het goed, vanaf 256 wordt de weergave (na een Enter) veranderd in #####.

De oplossing is dat je de Celeigenschappen wijzigt van "Tekst" in "Standaard". Dan wordt de weergave wel goed. Althans, hier op mijn laptop.

Succes, Gert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan