• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootte Excel-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbe

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Goedemiddag,

Ik ben op dit moment voor mijn werk bezig om een database op te zetten. Ik gebruik hierin o.a. veel VLOOKUP functies. Het bestand is ondertussen 86,0 MB groot.

Nu is mijn vraag, hoe groot kan een bestand zijn? Nu gebeurt het namelijk steeds dat ik het bestand niet op kan slaan. Excel geeft dan de foutmelding: "Excel cannot complete this task with available resources." Dit heeft tot gevolg dat ik het bestand niet kan opslaan. Ik heb de indruk dat e.e.a. te maken heeft met de grootte van het bestand.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Hartelijke groet,

Bart

Kijk per blad eens of deze niet onnodig veel lege regels heeft. Daarnaast kan je het document zo'n 30% verkleinen door hem op te slaan als .xlsb (binairy) document.

Thanks voor de tip, opslaan als .xlsb maakt al veel verschil. Ik heb wel enkele werkbladen waar veel lege regels zijn omdat de vlookup functie dan niets gevonden heeft. Wat is precies het probleem met veel lege velden?

Zoals je ziet kost dat toch veel ruimte. Dit kan je per blad even uitvoeren:

Zet de cursor op de regel na de laatst zichtbaar gevulde regel en dan druk dan op de toetscombinatie CRTL+SHIFT-END.
Hiermee worden alle regels eronder geselecteerd.
Druk nu op de DEL toets en Excel zal vragen wat er moet gebeuren met die verwijder opdracht.
Geef aan dat alles naar boven moet worden verschoven.

Herhaal dit voor alle tabbladen
Daarna het werkblad opslaan en Excel herstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan