grootte .pst bestand (outlook met windows xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

manesova

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
ik hoop dat iemand mij kan helpen ? de laatste tijd opent mijn Outlook erg traag en als ik naar het .pst bestand kijk op mijn C schijf dan is deze maar liefst 2706 Mb !
Als ik echter in Outlook zelf naar de grootte van mij Persoonlijke Mappen kijk, dan is deze slechts 240 Mb, dus meer dan 10x zo klein !
HOE KAN HET DAT HET .PST FILE MEER DAN 10X ZO GROOT IS ALS MIJN PERSOONLIJKE MAPPEN EN HOE KAN IK DIT VERHELPEN ?

BIJ VOORBAAT DANK

Meestal roep je help als er dingen niet meer werken. Dus geen paniek. De verklaring is simpel. Het outlook .pst bestand staat niet in de map "mijn documenten" maar ergens anders.

Controleer wel eens even de versie van je outlook .pst bestand. Oudere versies kunnen maar goed werken tot een bestand van 2GB (je huidiige maat) en kunnen daarna op onverklaarbare wijze crashen en onbruikbaar raken.

dank voor je antwoord, maar ik was niet duidelijk: het .pst file staat niet in Mijn Documenten map, maar in de xxx\microsoft\outlook map. Volgens mij is dat de map waar dit hoort te staan.
Hoe kan ik deze .pst files verkleinen ?

bij voorbaat dank

Hoi,

Controleer de locatie van het pst-bestand dat door Outlook wordt gebruikt:

Rechtsklik op 'Persoonlijke mappen'
Klik onderin het snelmenu op 'Eigenschappen'
Klik op het tabbladje 'Algemeen' op de knop Geavanceerd.
Hier zie je het pad naar Outlook.pst staan.

Schrijf dit pad op.
Zoek naar het programmaties SCANPST.EXE
(Je moet verborgenbestanden en mappen zichtbaar maken)
Start dit programma'tje en geef als lokatie het zojuist gevonden pad op.
LET OP: Outlook moet hiervoor afgesloten zijn.

Voor het overige: als het in gebruik zijn pst-bestand inderdaad meer dat 2 gig groot is, moet je de boek opschonen.
De grootste 'vervuiler' is de bijlagen als foto's e.d. die je niet apart op schijf opslaat, maar gekoppeld aan je mail laat zitten.

In het schermpje waar je ook de grootte van je file op vraagt, kun je ook kiezen voor de optie 'geavanceerd'. Kies deze. In het nieuwe schermpje kun je kiezen voor de optie 'comprimeren'.

In het schermpje waar je ook de grootte van je file op vraagt, kun je ook kiezen voor de optie 'geavanceerd'. Kies deze. In het nieuwe schermpje kun je kiezen voor de optie 'comprimeren'.

.... Ehh, maar dan wél even aangeven wat het verschil is met mijn 'tip'!

@vanveelen

dank voor deze suggestie, ik ga dit zsm uitproberen.
ik had al gezien dat het .pst file op de volgende locatie staat: C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ HP EIGENAAR\LOCAL SETTINGS\APPLICATION DATA\MICROSOFT\OUTLOOK\OUTLOOK.PST

Ik schoon altijd regelmatig mijn email en bewaard weinig grote files. Als ik in Outlook naar de grootte van mij Persoonlijke Mappen kijk, dan is deze slechts 240 Mb, Volgens mij valt dat erg mee.

Als ik naar het .pst bestand kijk op mijn C schijf (C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ HP EIGENAAR\LOCAL SETTINGS\APPLICATION DATA\MICROSOFT\OUTLOOK\OUTLOOK.PST
dan is dit bestand echter maar liefst 2706 Mb ! Dus meer dan 10x zo groot als mijn Persoonlijke Mappen in Outlook.

Ik hoop dat jouw suggestie tot resultaat leidt, want 'comprimeren' had ik ook al gedaan en dit heeft geen oplosisng gegeven.

groeten

Bij dit soort verhoudingen moet comprimeren verschil maken. Of we moeten concluderen dat er iets anders aan de hand is.

Hoe groot zijn trouwens de mappen "verwijderen items" en "verzonden items" ?

@Roger S

Roger

de map 'Verwijderde Items' is helemaal leeg en in de map 'Verzonden items' staan een paar emails, maar zonder bijlagen.

kan je hier iets mee ?

groeten
rob

Hoi,

Om te concluderen 'of er wat anders aan de hand is' ..... heb je Scanpst al gedraaid?
Zo ja, dan is een optie, te starten met een 'leeg' bestand outlook.pst en data te importeren daarna vanuit het 'oude' bestand.

Dit heeft in een aantal situaties al een definitieve oplossing geboden.

Laatst bewerkt:
@vanveelen

nee, deze scan heeft geen fouten aan het licht gebracht helaas.
kun je me wat op weg helpen hoe ik deze data importeer vanuit het huidige .pst bestand in een nieuw .pst bestand ?

bij voorbaat dank !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan