• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grootte van combobox bij gegevensvalidatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter silli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

silli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
mijn validatiecriteria laat toe om met een lijst te werken die in een bepaalde kolom gedefinieerd is, de lijst is bv 25 cellen lang
Als ik deze gegevens dan oproep via de combo-box zie ik maar een 8-tal records van de 25 in totaal zodat ik steeds moet gaan scrollen in deze box om bv de onderste gegevens te selekteren...
vraag:
kan men deze combo niet zodanig visualiseren/instellen zodat deze al de 25 records laat zien, zodat ik niet meer onnodig moet gaan scrollen en direct mijn selektie kan gaan maken....
(als er een oplossing is graag de oplossing in Excell2003 en 2007 aub)

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding.jpg
    Nieuwe afbeelding.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
De grootte van de uitklaplijst kun je instellen door in ontwerpmodus rechts te klikken op de combobox en dat vervolgens eigenschappen te selecteren.

zet de eigenschap ListRows op het door jou gewenste aantal.

mvg leo

het heeft geen zin om in de ontwerpmodus te gaan omdat daar niets gewijzigd kan worden aan deze combobox, het is immers een combo gegenereerd via gegevensvalidatie en niet dmv een besturingselement
als dit laatste het geval was geweest, klopt hetgene u stelt maar dit is niet waar ik mee te kampen heb...

Dan zal je er blijven mee kampen want een validatielijst kan op geen enkele manier aangepast worden.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan