Grootte windows 10 home

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi

Hoe groot is windows 10 home qua GB.
Op mijn laptop heb ik een partitie van 124GB voor mijn C schijf waarvan nu maar 17 GB vrij is.
Dus windows is nu 104GB groot.
Windows update vraagt nu 20 gb .
Wat kan ik veilig verwijderen op C.
Of kan ik mijn harddisk zonder problemen ook opnieuw partitioneren en meer schijfruimte aan C toewijzen .
Ik heb nu Easeus 7.0.1 erop.
P.s. windows old is al verwijderd.

Gr Lowa

Windows is niet 104 Gb groot, hooguit 16 tot 20 Gig. De rest zijn dus andere programma's die je zelf hebt geïnstalleerd plus je eigen bestanden (muziek, brieven, foto's, films, etc. etc.) De totale bestandsgrootte van alles wat op je C schijf staat is 104 Gb.
Je vraagt wat je kunt verwijderen. Dat kan ik niet voor je beantwoorden. Wat wil je kwijt?

1. Waar bevindt zich de map "Mijn documenten"? Op C ? Hoe groot is die nu? (Klik er in de verkenner rechts op en vertel ons hoeveel Gb de map bevat) Verplaats die map eventueel dan naar een andere partitie. Ga in de verkenner naar de map \documenten. klik er rechts op, kies Eigenschappen, Lokatie, Verplaatsen.
2. hoe groot is de fysieke schijf waarvan die 124 Gb deel uitmaakt en uit hoeveel partities (schijven bestaat die schijf : C: ? ? ? )

Laatst bewerkt:
Wat ik vergeten was te vermelden is dat dit een voorgeinstalleerde windows is. Dus met een recovery partitie.
De map Mijn documenten is op C maar daar sla ik nooit niets op is nu 6,89 mb groot.
Alles sla ik op de andere partities van de schijf.
Het is een 1 TB met 6 partities waarvan de windows Part 124 GB. 3 van 195 GB en 2 van 97 GB.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan nog, de Windows installatie, inclusief de recovery partitie kán geen 104 Gb zijn, zelfs niet met de 7 Gig van Mijn documenten.
Kijk in de verkenner eens welke grote programma's / mappen er zijn.

Okay Mijn documenten is 6,89 MB hoor

Windows 10 Home wordt zelfs geïnstalleerd op kant en klare systemen met een SSD van amper 32GB, zelfs deze hebben dan nog voldoende vrije ruimte. Er kan dus, zoals reeds aangehaald door gast0225, zeer zeker nog wel één en ander afgeslankt worden aan jouw systeem.

okay maar mijn map Mijn documenten is bijna leeg. En al mijn Data zijn op de extra partities. En in de mappen van Deze Pc zit er nauwelijks 50 mb per map. Wat houd zoveel ruimte in beslag dan.
En ik kan de C schijf ook niet uitbreiden dus vergroten met Easeus partition master Prof. terwijl ik nog Unallocated ruimte heb. Ook met Windows partition manager lukt dat niet.

Lowa, je vat de clou niet van hetgeen wij schrijven. Als je je Windows installatie en jouw map documenten aftrekt van de partitiegrootte van 124 gig, dan nóg houd je iets van rond de 90 gig bezette ruimte die 'foetsie' is. Spoor die op, zie ook het bericht hier direct boven en vertel ons welke programma's / mappen dat betreft. Misschien heb je wel veel films in mkv formaat 'ergens' op die C schijf staan, ja dán wil het wel snel aantikken met Mkv'tjes van 9 gig per stuk.

Laatst bewerkt:
Oké zal ik doen maar hoeveel neemt de recovery partitie van Samsung dan niet in beslag

Wat 'ie niet in beslag neem is wat er vrij is :P

Oké zal ik doen maar hoeveel neemt de recovery partitie van Samsung dan niet in beslag

@Lowa, zoek nu eerst met het tooltje in bericht 8 uit waar het 'm inzit en dan 'praten' we verder. Elk bericht wat we nu typen is speculatie / zinloos.

Ben ik de enige die van zijn browser (Chrome) dit antwoord krijg als ik op de link uit bericht 8 klik?

verbinding.jpg

Laatst bewerkt:
20160817_183641.jpg

Hi dit is het scan resultaat.
Wat mag ik nu verwijderen.

Groet LOwa

Wat dacht je van die Windows.old map? Die kan je via schijf opruiming laten verwijderen als je ook kiest voor het opruimen van systeem bestanden. Tevens neemt de Users map nogal wat in beslag, dus kijk ook eens wat daar allemaal in staat. Als je de enige gebruiker bent dan zou je ook eens je Temp map leeg moeten maken gok ik.

Laatst bewerkt:
De map(pen) program files + program data zijn (in vergelijking met de mijne) exorbitant groot. (in totaal 50%). Daarnaast vraag ik mij af wat die map "7 files" bevat.

@Lowa : heb jij veel programma's op de C schijf geïnstalleerd (staan)?

Laatst bewerkt:
Ja ik heb veel Photoshop en video bewerkings programma`s erop.
En verder schoonmaak programma`s. En toch blijkt dat windows vervuilt is ha ha ha.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Ja ik heb veel Photoshop en video bewerkings programma`s erop.
En verder schoonmaak programma`s. En toch blijkt dat windows vervuilt is ha ha ha.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Dan zou ik naast het verwijderen van de overbodige Windowsmappen, ook maar enkele van die progjes opnieuw installeren, maar dan op een andere partitie.

Je schrijft "schoonmaakprogramma's" ? Welke allemaal? Je hebt voor het onderhoud van je computer helemaal niet zoveel schoonmaakprogramma's nodig.
Windows eigen 'schijfopruiming' een goede virusscanner, aangevuld met het gratis Mbam en eventueel het gratis Ccleaner, zorgen ervoor dat je systeem schoon blijft.

Laatst bewerkt:
IK heb Revo uninstaller en CC cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan