grote bestanden kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Ik wil een aantal grote bestanden kopieren van PC (Windows 7 64 bits) naar externe harde schijf. Het gaat om iso bestanden van ca. 4,5 gb per stuk.
Ik krijg dan de melding dat de bestanden te groot zijn om te kopieren.

Is er een manier om dat toch te doen?

waarschijnlijke is 1 van je schijfen fat32

als je de fat32 schijf formateerd naar ntfs dan heb je geen problemen :) je weet welke fat32 is door te
klikken op deze computer
rechtermuisknop eigenschappen daar staat Bestandssysteem: FAT32
deze moet je formateren
rechtermuisknop op de schijf en formateren kiezen waar nu FAT32 staat moet je op klikken dan zie je in de meeste gevallen NTFS

p.s bij formateren verlies je alle data maak dus eerst een backup ;)

bovenstaande verhaal klopt, als je externe HD als FAT32 staat ingedeeld, kan er niet meer als 4 GB per keer worden overgedragen.

je kan de externe harde schijf ook converteren naar ntfs , dan blijven de bestanden die erop staan behouden ( mocht die erop staan )

hier staat hoe je het moet doen, dit geld voor een normale harde schijf in je pc, maar het werkte prima met mijn externe HD, en tijdens de conversie bleven mijn bestanden gewoon behouden.

Succes :)

Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat werkt. Achteraf bezien, had ik het zelf ook kunnen bedenken, maar ik wil nog wel eens wat impulsief zijn met posten. Hartelijk dank. Je maakt meerdere mensen gelukkig.

:) post maar raak wij helpen je wel ;) daar zijn we voor :)
fijne dag nog
Gr Lccookie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan