Grote bestanden naar externe HD schrijven lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Ik weet niet of jullie hier op Helpmij.nl er wat mee kunnen, maar ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Playstation 3, uiteraard aangesloten op een tv. ik gebruik deze PS3 ook om films en tv series mee te kijken, dus ik heb er een externe harde schijf van 320GB aangekoppeld (Maxtor 3200) om deze op de PS te kunnen gebruiken heeft deze een bepaald formaat nodig, in dit geval volgens mij FAT32.

Allemaal leuk en aardig, maar zo snel ik films op de harde schijf wil zetten die groter dan 4GB zijn beginnen de problemen: Windows geeft aan dat bestanden groter dan 4GB naar de harde schijf schrijven onmogelijk is.

Mijn vraag is nu, is er een manier om toch films van >4GB op die harde schijf te kunnen zetten, en nog steeds te mogelijkheid behouden om deze aan te kunnen sluiten op mijn PS3?

ik hooor het graag!

Nope, als je PS3 FAT32 moet hebben en geen NTFS of andere filesystems aan kan kun je maximaal 4gb aan bestandsformaat kwijt

Hoi....

Dan zul je pattities moeten maken waarbij de partitie voor je p3 als fat staat en de andere voor je films e.d als ntfs?
Of wordt ie dan alsnog niet herkend door de p3??...

Hoi....

Dan zul je pattities moeten maken waarbij de partitie voor je p3 als fat staat en de andere voor je films e.d als ntfs....

Let wel op, die films kun je dan niet via de PS3 afspelen omdattie de NTFS niet kan lezen

Hoi....

Dan zul je pattities moeten maken waarbij de partitie voor je p3 als fat staat en de andere voor je films e.d als ntfs?
Of wordt ie dan alsnog niet herkend door de p3??...

dat lijkt me zinloos: de films zal ik dan niet af kunnen spelen op de PS3 lijkt me?

nee klopt...

het is maar een idee?Dan wordt het keuzes maken.
dan gaat mijn toevoeging in dit topic over en is de reactie van Ellasar de juiste...

Wat je kan doen is de films delen in 2 stukken... zie het als de bioscoop pauze :)

Wat je kan doen is de films delen in 2 stukken... zie het als de bioscoop pauze :)

hahaha ja dat is inderdaad de enige optie... nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen: met welk programma kan ik films splitten?:D

Aangezien je het over grote films hebt vermoed ik dat de meeste mkv bestanden zijn.
die kun je met mkvmerge / gui uit de mkvtoolnix gebruiken (tis niet optimaal maar tis beter als niets)

Aangezien je het over grote films hebt vermoed ik dat de meeste mkv bestanden zijn.
die kun je met mkvmerge / gui uit de mkvtoolnix gebruiken (tis niet optimaal maar tis beter als niets)

klopt inderdaad: films in HD formaat en 9 van de 10 keer ik MKV. helaas speelt de PS3 dit niet af en dus is het converteren geblazen.

die tools die je nu opnoemt, kan ik die gebruiken zodat die films wel op het formaat afgespeeld kunnen worden dat geschikt is voor de ps3 (bijv AVI?)

Waarmee converteer je de mkv's nu dan, kun je in die conversie slag/tool ook niet een knip maken?

Waarmee converteer je de mkv's nu dan, kun je in die conversie slag/tool ook niet een knip maken?

ik gebruik nu total video converter. die doet wat ik wil dus ik klaar niet. ik heb geen idee of ik daar ook mee kan knippen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan