Grote bestanden verzenden (gratis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen,

Komt wel niet zo veel voor, maar nu moet ik een paar grote bestanden >8Gb verzenden naar m'n zoon.
Normaal gebruik ik WeTransfer, maar die gaan in de gratis markt niet groter dan een bestand van 2Gb.
Is er hiervoor een alternatief?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Zip die bestanden in 4x2 GB, dan kan je WeTransfer gratis gebruiken.
Dat kan met o.a. WinRar of 7-Zip.

TransferXL gaat (gratis) tot 5 GB, maar je moet wel weer zippen/rarren.
Bijkomend voordeel is dat je minder linken hebt te versturen.

Check anders Gofile.io eens.
Er schijnt er geen filesize-limit te zijn, maar let wel : Gofile is currently in BETA and still under development. Some features may not be available to the general public just yet

Je zou het kunnen proberen .. Laat je ons weten ?

Hallo @edmoor
Ik weet het niet hoor, mijn bestand is een zip bestand van 8.5GB
Hoe en met welk commando kan ik dat bestand dan in vieren delen?

Voor 7-Zip staat het hier uitgelegd:

Zie postje #4, hoef je niets te zippen of splitsen., je kan gaan tot 20Gb.

Op OneDrive zetten en delen.

Hallo @edmoor
Met Winrar gaat het gedeeltelijk verdelen redelijk goed, maar niet goed genoeg. Ze geven de keuze m Archieven te maken van o.a. 100Mb groot, en de volgende stap is 2.000Mb groot. maar als je dan een Archief maakt van 2.000Mb dan blijkt die in werkelijkheid 2.097Mb te zijn, en dat slikt WeTrans niet.

Dus hij is niet gelijkmatig, of kleiner met al die bij elkaar behorende archief-bestanden?

Ik gebruik niet WinRAR maar 7-Zip.
Ook daar kan je kiezen uit een aangeboden lijstje maar je kan de grootte ook zelf opgeven.

Ga, ik ook testen.
Ik was in de mening dat Z-Zip zulke grote bestanden niet aankon.

Het is niet Z-Zip maar 7-Zip.
Deze ondersteunt bestanden met een maximale grootte van 16000000000 GB.

Ja, neem me niet kwalijk

@Dukkel: is er een (goede) reden dat je alleen edmoor antwoord geeft, en de anderen niet? Wellicht is het handig als je je vragen dan rechtstreeks naar ed mailt, en geen vragen meer in het forum post, want dan hoeft niemand zich meer voor je in te spannen...
Nog afgezien van het feit dat je prima alternatieven hebt aangedragen gekregen waar je dus niets mee hebt gedaan.

Ik begrijp het ook niet, kijk naar postje # 4
Maak één zip van het bestand dat je wilt doorsturen. en kies voor send via Email of via link, het is gratis. En je kan files doorsturen tot 20 GB, geen gedoe met splitsen of zo en werkt net hetzelfde als wetransfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan