Grote bestanden via e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

corner7

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Goedemiddag,

Het verzenden van een diashow van 5 MB (gecomprimeerd met een Zip-programma ong. 4,5 MB) via e-mail
naar een kennis in Nieuw-Zeeland is een volslagen
mislukking geworden.
Je kunt hem op een cd-tje branden en dan
versturen...
Mijn vraag is:
Is het mogelijk om deze diashow toch nog via Outlook
naar "Downunder" te krijgen, door er b.v een nog
gecomprimeerder bestand van te maken.

Hart.gr.

J.Hoekstra.

Je kunt het ook anders proberen.

Je upload het bestand op de webspace van je provider of iets dergelijks en mailt je kennis dan de link naar dat bestand.

Je kan ook via Dropload grote bestanden versturen. Beide even aanmelden en het is zo gepiept.

Probeer anders een zogenaamde splitter.
Een dergelijk programma kan je bestand in stukken hakken (van bijvoorbeeld 1 MB per stuk).
Deze verstuur je dan allemaal en als laatste verstuur je een joiner mee.

Ik weet zo niet waar je een gratis splitter / joiner kunt vinden, maar er zijn er genoeg.

groet,
Dave.

Die zogenaamde splitter, kan je in je account aanvinken onder de tab geavanceerd.
"Bestanden opslitsen indien groter dan xx MB". Kan je zelf een getal invullen.

Het verzenden van grote bestanden via e-mail wil nog wel eens een probleem zijn. Veel mailboxen hebben een beperking waardoor er niet meer dan enkele mb's opslagruimte beschikbaar is. Ook stellen veel mailproviders een beperking aan de maximum grootte van de bijlage. Het via e-mail verzenden van bestanden of programma's die enkele tientallen mb's groot zijn is dan niet mogelijk.

De webdienst http://www.Yousendit.com is dan een oplossing. Hier kun je geheel gratis bestanden van maximaal 1 gigabyte naar iemand toesturen.

Het versturen van deze bestanden gaat niet via e-mail zelf. Als verzender geef je op de website het mailadres op van de persoon aan wie je het bestand wilt versturen. Vervolgens selecteer je het bestand op je computer of netwerk wat je wilt versturen. Het betreffende bestand wordt dan geupload naar de servers van Yousendit.com.

De "geadresseerde" krijgt vervolgens een mailtje met een hyperlink waar hij het bestand kan ophalen. Hiervoor heeft hij zeven dagen de tijd. Na een week wordt het bestand namelijk weer automatisch verwijderd.

Yousendit is een zeer handige dienst waarmee je razendsnel bestanden kunt verpreiden. Ook andere toepassingen zijn te verzinnen zoals het tijdelijk opslaan van bestanden (maximaal een week) en het transporteren van bestanden van de ene naar de andere computer. Hoewel de dienst dagelijks al meer dan 432 gigabytes te verwerken krijgt is het gebruik geheel gratis en vrij van reclame. Het bedrijf belooft ook je privacy te respecteren en de mailadressen niet door te verkopen.

Hartelijk dank voor al die geweldige oplossingen.
Ik hoop ze allemaal uit te proberen!
Ik heb http://www.Yousendit.com geprobeerd (naar
mijn eigen e-mailadres) en ziedaar binnen 5
minuten stond de show op de server en lag de link,
waarvandaan ik hem kon downloaden, al in mijn
e-mailbox.
Nogmaals dank voor de snelle reacties.

Bericht bestemd voor
SMARTGUY
WAJANG
CLIT13
GIGA