• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grote bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Kan iemand mij uitleggen waarom excel bestanden na regelmatig aanpassen behoorlijk groot (9 mb) worden?

groet,
Maik

Hallo Maik,

Die vraag is aleens behandeld, Richard gaf toen als antwoord.

Wat ook nog wel eens wil lukken, is te kijken naar de laatst gebruikte cel zoals Excel dat denkt. Klik per werkblad op Ctrl+End om te kijken naar welke kolom en welke rij je springt. Als je ziet dat er 2000 lege rijen staan boven de rij waar je nu staat, dan kun je die rijen verwijderen. Sla dan het bestand op om te zien hoeveel het kleiner is geworden.
Zo kun je ook lege kolommen verwijderen.

In mijn geval scheelde dat 6 MB

Gr Justes

Hoi Justus,

Bedankt voor je reactie, als ik op Ctrl+END druk schiet ik inderdaad een heel eind naar beneden, als ik die rijen verwijder en vervolgens weer op Ctrl+END druk sta ik weer op dezelfde plek???

groet,
Maik

Maik zei:
Hoi Justus,

Bedankt voor je reactie, als ik op Ctrl+END druk schiet ik inderdaad een heel eind naar beneden, als ik die rijen verwijder en vervolgens weer op Ctrl+END druk sta ik weer op dezelfde plek???

groet,
Maik
Hallo Maik,

Alle rijen verwijderd van Ctr+End tot de laatst gevulde rij van je blad?

Gr Justes

Alle overbodige rijen en kolommen verwijderen, dan sheet opslaan.
Opnieuw openen en dan kijken waar je met Ctrl+End uitkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan