Grote bijlages (foto's) meesturen als bijlage in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

In het verleden stuurde ik weleens foto's mee als bijlage in een e-mail. Outlook comprimeerde volgens mij dan de originele (grote bestandsgrootte) foto's naar een kleiner formaat. Nu worden de bijlages al direct na het toevoegen gekwalificeerd als te groot. Weten jullie of ik ergens in Outlook kan instellen dat die bijlages gecomprimeerd moeten worden?

Groet, Egbert

Volgens mij is comprimeren wat anders dan resizen. Als je de link post 2 opent lees je in het eerste bericht waar de functie 'resize' zit. Verder kan ik je niet helpen want ik heb geen Outlook.

Ik heb ik Outlook 2016 even een mail aangemaakt met 4 flinke foto's als bijlage.
Daarna klik ik op Bestand > Info en dan zie ik het volgende:

666eb61921bd8-Outlook_formaat_wijzigen.png

Die tekst spreekt voor zich. Ik kan doorgaan met onverkleind verzenden, maar ik kan er ook voor kiezen om ze te laten verkleinen naar het formaat van maximaal 1024 x 768 pixels. Dan klik ik daarop: zie de rode pijl in de afbeelding.
=======================
Een andere manier om foto's verkleind te verzenden is door niet te beginnen met het aanmaken van een nieuwe e-mail, maar door te beginnen bij de foto's:
Open de Verkenner en blader naar je map met foto's.
Selecteer met ingedrukte Ctrl-toets de foto's die je wilt gaan verzenden.
Klik met de rechter muisknop op een van de geselecteerde foto's.
In het contextmenu dat verschijnt, klik je op Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde.
Het volgende venstertje zal dan verschijnen:

666eb729517d7-2024-06-16_11_43_05-Bestanden_bijsluiten.png

De standaardinstelling is 1024 x 768, maar je kunt ook voor een ander formaat kiezen door op het naar beneden gerichte pijltje te klikken:

666eb78454476-2024-06-16_11_43_46-Omgeving_J.png

Kies het gewenste formaat en klik daarna op Bijsluiten.
Daarna wordt er automatisch een nieuwe e-mail aangemaakt waarin de geselecteerde foto's in het door jou gewenste formaat zijn bijgesloten als bijlage.
Bij mij gebeurt dat in Thunderbird, omdat Thunderbird mijn standaard e-mailprogramma is. Bij jou zal dat gebeuren in Outlook, als dat jouw standaard e-mailprogramma is.

Ik werk met Office 365 en heb de meest recente versie van onder andere Outlook. Als ik nu een foto als bijlage wil toevoegen dan krijg ik direct onderstaande melding en niet de opties die Porrelaar noemt. Kennelijk iets veranderd in Outook?

groet Egbert

1718717820059.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij geeft niet aan welke procedure jij volgt. Heb je gedaan wat Porrelaar schrijft? Zijn er meerdere methoden op bijlagen in te voegen? Probeer die dan.

Voor 365 moet je deze hebben. (link)

Maak eerst een registerbackup!!!

Change the Outlook maximum attachment size on Windows​

Follow these steps:

1. Press the keys Windows + R
  2. A pop up will appear. Type ‘regedit’.
  3. Click OK.
  4. Locate the entry for your version of Outlook:
    Outlook 2019 and 2016:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\\Preferences
    Outlook 2013:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\\Preferences
    Outlook 2010:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\\Preferences
  5. Double click MaximumAttachmentSize Value
  • If this isn’t present, manually add it: Edit → New → DWORD Value → “MaximumAttachmentsize → Enter
  1. Add chosen limit in the Value Data box and click OK.
  2. Close the registry and reopen Outlook.

Laatst bewerkt:
Geen idee welke versie (zakelijk of persoonlijk) van Office 365. Maar in het geval van de zakelijke variant kan het zijn dat de beheerder een limiet heeft ingesteld op de max. grootte van bijlages. In dat geval melden bij de beheerder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan