Grote fan in alleminium case

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi!

Aangezien m'n (redelijk misluke) casemod ten dode opgeschreven stond, en m'n broertje een andere PC kast besteld heeft (Antec Nine Hundred), heb ik m'n hardware (en m'n gigantische koelers), in zijn oude CoolerMaster Elite 335 gepuzzeld.

Echter, nu heb ik 2x een 120mm fan in de kast zitten, en staat mijn Bigboy (200cm) er los naast.

Wat zou de beste / makkelijkste manier zijn om de bigboy in de alleminium zei-plaat te krijgen?

Zelf dacht ik aan, aftekenen, en vervolgens gaten boren tot je 'n groot geperforeerde cirkel hebt, die je met een klein tikje eruit kan duwen.

Wegvliegen of weg trillen doet de Bigboy niet. (Dus dat is al een reden om niet te zeggen dat het niet verstandig is i.v.m. geluid-productie. :) )

Iemand idee'en / tips?

Laatst bewerkt:
Gaatjes boren en weg tikken, geeft een lelijk resultaat en heb je kans dat je een deuk maakt.

Aftekenen en binnen de lijnen uitslijpen met een "Dremel" of kloon daarvan, geeft vaak het beste resultaat. Ook kun je het met een decopeer zaag doen, met een ijzerzaagje. (langzaam zagen) Binnen de lijnen, omdat je dan voorzichtig met een vij het mooi kan vijlen.

Bedankt voor de tip Crash!

Heb hier nog een (kopie) dremelsetje liggen. Nu nog even voor een slijptolletje voor de dremel zien te vinden.

Zal er foto's van posten als 't klaar is.

Zou een slijpschijfje nemen, gaat beter als je ergens doorheen moet.;) Neem niet die hele dunne, want die breken en slijten zeer snel.

Niet deze;
500420_doorslijpschijf_thumb.jpg

Maar deze;
500426_slijpschijf_verst_thumb.jpg

Ook hiermee rustig slijpen, laat het schijfje het werk doen.

Thanks again, voor die tips.

Die schijfjes zijn wel te verkrijgen bij de Fixit toch? (Anders gaat ik volgende week langs een Gamma of Karwij, mochten die het wel hebben)

Een bouwmarkt heeft die wel hoor, daar haal ik ze ook vandaan.

Vergeet je veiligheidsbril niet, met oog op de kans dat een schijfje breekt.(spreek uit ervaring)

Goed, dat ging .. volgens plan. Gat zit in de zeiplaat, fan past erop. Fan zit vast aan de zeiplaat momenteel, maar bij het 'poging' tot dichtmaken van de kast, liep ik tegen iets aan.. Er zat nog een voeding in de weg..

Word dus even naar een donor-kastje zoeken die dezelfde grootte heeft. En dan moet 'ie maar een stuk lager :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan