Grote harddisk overgezet in oude computer, problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maanvlinder

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Goedenavond mensen,

Allereerst, ik heb al heel veel probleempjes op kunnen lossen dankzij jullie, gewoon door tussen de onderwerpen te zoeken.
Helaas heb ik nu zelf een probleem, wat vaker gebeurd, alleen denk ik dat het helaas iets te gecompliceerd geworden is voor me.

Ik heb een wat oudere pc, Pentium 3, 128 mb RAM, 10 gigabyte harddisk.

Maar omdat een andere pc gecrasht is, dacht ik; ik zet even de harddisk in de oude zodat ik de bestanden kan branden.
Deze harddisk is trouwens: DiamondMax Plus 9, 120 GB, ATA/133 HDD.

Dus ik heb een heel hoop geprobeerd, maar ik krijg of een melding dat de reboot niet gelukt is, of na veranderingen in de BIOS dat het besturingssysteem ontbreekt.

Noem me dom, maar ik heb zo het idee dat mijn oudere pc te oud is voor deze harddisk, of is dat onzin?

Want als ik de oude harddisk weer aansluit, doet de pc het gewoon normaal. Maar met de nieuwe doet hij het niet.

Als jullie me kunnen helpen, ik zou erg dankbaar zijn!

Liefs, Cindy

Je zit wellicht met de 32 Gb limit van je BIOS, zeer waarschijnlijk pakt je huidige BIOS die 'nieuwe' harddisk niet omdat deze groter is dan 32 GB...

Wat je kán gaan doen is :Kijken of er software is voor je Harddisk, zodat deze wél door een ouder systeem herkend word, of je BIOSopdate doen, dit laatste is niet zonder gevaar, en kan zelfs mislukken ....

misschien is het mogelijk om de grote HD als slave in het systeem te zetten en de oude HD erin te laten

Oke... not to be blonde...

Maar hoe doe ik dat?

Bedankt alvast in ieder geval!

Nee, maar ik kan verschillende nummer intoetsten?

Dus bijvoorbeeld bij 9 staat 117 mb en dergelijke..

Maar ik heb geen idee wat dat nou eigenlijk is..

Zodra windows er is, kan ik van alles met een pc.. maar de binnenkant is niet echt mijn ding zeg maar..

Dat zou ik ook zo even niet weten helaas.
Wat je wél kunt proberen is de tip die Harry Snor gaf in bovenstaande link.
Je komt dan hier op uit.

Dynamic Drive Overlay
Misschien kun je hiermee je te grote schijf weer aan de praat krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan