• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grote hoeveelheid informatie opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

riic0

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hallo,

Ik heb een excel file met 7000 records daarnaast heb ik een excel file met 65000 records.
Die van 7000 bestaat uit product nummers en die van 65000 bestaat ook uit product nummers maar daaar staan ook prijzen bij.
Is er iets van ee macro waarmee ik de 7000 propductnummers kan opzoeken in de andere excel file zodat ik de prijs van die 7000 productnummers kan achterhalen?

Alvast bedankt,

Ricardo

Ricardo,
Volgens mij kan dit ook gewoon met een formule opgelost worden. Hij zal alleen wat meer tijd nodig hebben om te berekenen, maar dit geldt eveneens voor een macro.

Als je een voorbeeldje plaatst van de bestandsopbouw kan er een formule gemaakt worden of een eventuele macro.

Bedankt voor je antwoord,
Maar een collega van mij heeft tegen mij gezegd dat een andere collega(die ik niet kende) dat heel makkelijk met acces doet, dus zij heeft me al laten zien hoe zij dat doet, dus ik ben er al ongeveer uit!

Als de gegevens met produktnummers en prijzen in bestand
G:\OF\__basisgegevens.xlsx
staan
en de produktnummers in het huidige bestand staan in kolom A, dan is deze formule voldoende om de prijzen in kolom B in het huidige bestand te krijgen:

Code:
=INDEX('G:\OF\[__basisgegevens.xlsx]Sheet1'!B:B;MATCH(A1;'G:\OF\[__basisgegevens.xlsx]Sheet1'!A:A;0);1)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan