grote jpeg bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter delpa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo,

Ik heb een aantal foto's (in jpeg-formaat en gemiddelde grote 15 Mb per foto) op een dvd gezet!
De dvd wil ik bij een kennis afspelen via een dvd-speler op de tv. Dit werkt,alleen het openen van een nieuwe foto duurt minuten lang. Zijn foto's van ieder 15 Mb te groot voor een dvdspeler, of heb ik te maken met een langzame dvd speler?
Ik wil de foto's liever niet comprimeren vanwege kwaliteitsverlies.

groet Peter.

Dat kwaliteitsverlies zul je bij het tonen op TV weinig tot niets van zien. Dat is hoofdzakelijk merkbaar bij het afdrukken van de foto's.
15Mb per stuk is veel te groot om fatsoenlijk op tv te tonen, inderdaad i.v.m. de laad snelheid.
Ik maak ze meestal 800x600, afhankelijk van de schaalverdeling en ze zijn dan rond de 1 Mb groot.

Als je de foto's kleiner maakt, zoals de voorganger edmoor al zegt, krijg je inderdaad kwaliteitsverlies. Dit merk je op de TV totaal niet!!
Wil je toch het kwaliteitsverlies tot een minimum beperken, dan is het handig om de stap naar kleinere foto's in meerdere fasen te doen.
Zelf doe ik dit altijd met Photoshop, ik verklein ze een klein beetje ( bestanden van zo'n 10MB) daarna weer een beetje ( bestanden van zo'n 5MB) en daarna nog een keer ( naar bestanden van zo'n 1,5 - 1 MB).
Op deze manier is het kwaliteit verlies minder groot dan dat je in één keer de foto's gaat verkleinen naar 1MB!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan