grote lap tekst verdelen over sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil de tekst van een toespraak weergeven in Powerpoint (o.a. voor een groep dove mensen). Die powerpoint-presentatie wordt d.m.v. een beamer geprojecteerd.
De lettergrootte moet echter blijven wat ie is. Nu kan ik natuurlijk telkens een x aantal regels in de tekst plakken, maar ik vermoed dat er een eenvoudigere optie is.
Wie helpt me aan tips?

(P.S. Ik dacht dat ik die vraag eerder had gesteld, maar kan 'm niet terugvinden)

Dankjewel.
Ik ben benieuwd of het werkt. De tekst in mijn geval is echter zonder opmaak (gewoon platte tekst) en hoeft ook niet opgemaakt te worden getoond. Het is puur functioneel voor de groep dove mensen.
Daarentegen is de beamer die we gebruiken ook niet geschikt voor "flitsende" presentaties.

Ja, dat betekent dat het dus nog simpeler zal gaan, PP hoeft geen opmaak te importeren.

Mmmm, toch anders dan ik had gehoopt. Ik heb Microsoft Office 2010. De website gaat uit van Microsoft Office 2007 of ouder...
Ik kom er niet helemaal uit.

Dat moet volgens mij toch wel gaan lukken? Het principe / de logica van Office is dezelfde, mogelijk dat een muisklik of een klikbaar item ergens anders zit, maar met de instructies moet je ook in de door jou genoemde versie eruit kunnen komen.

Als je met Koppen (Kop 1, Kop 2 etc.) werkt kun je met één klik een PowerPoint genereren op basis van de koppen. Alle tekst met Kop 1 wordt dan een nieuwe dia, alles met Kop 2/Kop 3 tekst op de dia in een tekstvak met opsommingstekens. Dit werkt niet voor kale tekst, die komt standaard ook nooit in een PowerPoint presentatie terecht natuurlijk.
Wil je veel tekst in een tekstvak, en geen koppen, dan kun je daar dezelfde techniek voor gebruiken mits je geen koppen gebruikt, anders worden er dia's gemaakt op basis van koppen. Enige probleem: Word zet de betreffende functie niet standaard in het menu/lint, en dat deden ze vroeger met de oudere versies wel. Het lijkt dan alsof de functie niet meer bestaat, maar dat is dus niet zo, je kunt hem nog steeds gebruiken.

Je moet dan wel het lint aanpassen (rechtsklikken, <Lint aanpassen>). Vervolgens kies je <Alle opdrachten> uit de keuzelijst <Kies opdrachten uit>, en scroll je naar de V. Daar pak je dan <Verzenden naar PowerPoint>. Die knop zet je dan in een lintgroep naar keuze.

Laatst bewerkt:
De tekst die ik krijg van de spreker is gewoon wat hij "voorleest". Dat is dus geen opgemaakte tekst met koppen en subkoppen.
Daarom ben ik eens wat gaan oefenen met een lange lap tekst (b.v. van de lorem ipsem-generator).
Wanneer ik dat document naar Powerpoint stuur vanuit Word, krijg ik een document met een stukje tekst op elke dia, maar standaard is de dia voorzien van een kader voor de titel en de tekst en loopt "mijn" tekst daar dwars doorheen.
Mijn eigen sjabloon is een zwarte achtergrond met witte letters en één groot tekstvlak. De projectie bij ons is een vrij grote letter, waardoor er slechts (max.) 12 regels op een sheet mogen komen. Als Word e.e.a. naar Powerpoint stuurt wil ik graag dat ik geen tekst moet verplaatsen van de ene dia naar de andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan