grote mails versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik woon in Belgie en werk met provider skynet.op de site en via tel ben ik teweet gekomen dat de max grote van onze verzonden mails 16MB mag bedragen.Toch kan ik echter geen grote bestanden verzenden.Als ik bv 10MB wil versturen krijg ik volgende foutmelding:
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken.Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server.nerwerkproblemen of te lange inactiviteit.acount:pop.skynet.be server relay.skynet.be rotocol:SMTP.reactie van server.421 Exceeded allowable connection time.disconnecting.poort 25.beveiliging(SSL)nee serverfout 421 foutnummer 0x8CCC0F
Wie weet wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen zodat ik toch grote mails kan versturen? alvast bedankt
 
Het hangt er natuurlijk wel van af hoe groot de mailbox van de ontvanger is, de meeste mailboxen zijn nl maar 10 Mb
 
OK wat heb ik nu gedaan:ik heb een acound aangemaakt bij Gmail en daar hebben we een inbox van 2,5GB vervolgens heb ik geprobeerd met mijn acound van skynet een mail van 10Mb te verzenden naar mijn gmailadres en ook dat lukt niet dus ligd het volgens mij niet bij een volle inbox
 
Uit de FAQ van Skynet:

Wanneer u bestanden groter dan 5 MB wil versturen raden we u aan om deze bijvoorbeeld via FTP te transfereren naar uw users.skynet.be webspace. Afhankelijk van uw abonnement hebt u daar tot 50 MB ruimte. U kan uw correspondenten dan een kort bericht sturen met de URL van het bestand, bvb. http://users.skynet.be/fa123456/grootbestand.zip. Deze werkwijze is bovendien erg interessant wanneer u uw bestand naar verschillende correspondenten wil versturen, of wanneer de capaciteit van de mailbox van uw correspondent te klein is voor de grootte van het bestand.
 
bedankt ik zal het eens bekijken maar moet nu gaan eten anders een boze echtgenote(grapje)
 
Wat je ook niet moet vergeten is dat mail soms als 'tekst' over het Internet verstuurd, ook al zit je hele mail vol met plaatjes, .zip bestanden etc.

Het omcoderen in 'tekst' betekent dan dat de werkelijk verstuurde hoeveelheid data méér is dan de grootte van je bijlage/plaatje.

Wellicht is dat de reden dat je tóch met de grootte van de verstuurde mail in de problemen komt.

Kijk (o.a.) hier voor informatie over hoe e-mail nu precies werkt 'achter de schermen'.
Uit een van de vervolgpagina's, namelijk deze:
Geschiedenis

SMTP begon wereldwijd gebruikt te worden in de vroege jaren 1980. Toen was het een aanvulling voor UUCP. UUCP was geschikter om e-mail te versturen tussen computers die niet altijd verbonden waren. SMTP gaat ervan uit dat de ontvanger altijd verbonden is met het netwerk.

Sendmail was een van de eerste (zo niet het eerste) mail transfer agent-programma's die SMTP gebruikten.

Sinds 2001 bestaan ten minste 50 verschillende programma's die SMTP ondersteunen als client (zender van berichten) of server (ontvanger van berichten). Enkele populaire SMTP-serverprogramma's zijn Postfix (van IBM), qmail (van Daniel J. Bernstein), GroupWise (van Novell) en Microsoft Exchange Server.

Omdat SMTP enkel als een puur ASCII-tekstprotocol ontwikkeld was, kan het niet werken met binaire bestanden (bijlagen). Standaarden zoals MIME werden ontwikkeld om binaire bestanden om te vormen, zodat ze verstuurd kunnen worden over SMTP. De hedendaagse SMTP-servers ondersteunen de 8-bit-MIME-extensie, wat het versturen van binaire bestanden bijna net zo gemakkelijk maakt als gewone tekst.

Er zijn echter nog steeds servers of server-programma's die niet met 8-bits MIME overweg kunnen. In dat geval wordt de mail dus 'achter de schermen' veel groter dan hetgeen je probeert te versturen.

Je kunt gerust een vraag hierover stellen aan je provider, die moet je kunnen vertellen of 8-bits MIME door hen wordt ondersteund. Zij moeten jou ook kunnen vertellen of jouw e-mail programma wel in staat is (en zo ingesteld is) om 8-bits MIME mail te versturen.

Tevens is van belang of de ontvangende mailserver niet misschien:
1. Een grens trekt m.b.t. acceptabele grootte van de ontvangen mails.
2. Misschien geen 8-bits MIME ondersteunt, ook als je eigen provider dat wél ondersteund.
3. Een beperking stelt aan de grootte van de mailbox van de ontvanger, zodat jou mail ervoor zou (kunnen) zorgen dat deze grootte overschreden zou worden

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
O, sorry. Ik zie nu pas dat deze vraag al heel erg lang geleden gesteld is... Mijn excuses!
 
Topic is van 2008, dus niet actueel meer. Graag oude topics met rust laten.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan