Grote matrix bij spel map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb gisteren een simpel spel gemaakt in C#, ik gebruikte bijna altijd voor 2D spellen een 2d matrix voor X en Y as
Dit lukte altijd, en zo kan ik op een bepaalde plaats zeggen wat een boom is, wat een bloem is, etc..
(http://www.youtube.com/watch?v=XEkwmZhavU4)

Maar nu merk ik dat bij een grote matrix (10000x10000) ik een memory error krijg (hoewel mijn app maar 20MB ram gebruikt).

Hoe komt dit?, en als er geen oplossing is. Zijn er dan andere oplossingen om ongeveer hetzelfde te doen (map opslagen)

VB. Van een map

0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 1 0 0 0 0
0 0 0 0 0 2 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0

1= boom
2= speler

gr,
Maxim

bump.
Dit is nog steeds een vraagteken voor mij, maar ik wil er wel een oplossing voor weten.

Om wat duidelijker misschien te zijn. Ik heb een 2d map die random word gegenereerd met bomen, kleur gras ...
deze waardes woorden als integers in een array gestoken

Array voor Gras met op bijvoorbeeld x=1 , y= 2 de kleur 1 (lichtgroen)
Array voor Bomen met op bijvoorbeeld x=4,y=4 de integer 1. die aanduid dat er een Boom staat
Array voor Spelers met op een bepaalde plaats de nummer van de speler.

Maar bij grotere maps worden deze arrays te groot en crashen ze het programma.

Hoe kan ik dit anders doen? :(

PS: Dit topic is wel al 3 maand oud, maar nog niet opgelost. En aangezien ik de enigste ben die er op is aangemeld, denk ik niet
dat het hier een probleem is om op deze oude topic te reageren?

gr,
Maxim

Je kunt de map toch eenvoudig opsplitsen in meerdere segmenten? De speler kan zich immers toch slechts in één segment tegelijk bevinden en niet in allen tegelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan