Grote opslag behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryanwilms

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Beste forumleden,

ik werk hier nou al een tijdje met een sharkoon quickport en dat werkt best lekker.
het probleem is dat ik steeds meer interne schijven heb die ik als extern gebruik.
toen zag ik de drobo, leek mij wel handig.
ik keek even naar de specs en kwam erachter dat deze alleen voor SATA is.
mocht het nou net zijn dat ik veel ide heb liggen en daar graag mee wil werken.
dus daarom hetvolgende:

Heeft iemand een oplossing hoe ik deze 4 schijven (IDE) in één kastje als een soort externe usb schijf kan gebruiken? ik heb zelf namelijk al eens rondgekeken en kwam er op uit dat er eigenlijk weinig producten meer voor zijn.

alvast erg bedankt,

met vriendelijke groeten,

Bryan

Hoe groot zijn die schijven? want voor weinig koop je tegenwoordig erg grote schijven.
Overigens niets te vinden over enclosures 4 IDE o.i.d.

Ook hier helaas geen antwoord. IDE is toch echt wel verleden tijd. Zou niet weten of er nog wat lege behuizingen voor te vinden zijn, maar ik betwijfel het.

ze verschillen in grootte van 160 tot 750 gig. ik wil ze nog niet wegdoen totdat het echt moet ;) anders had ik allang met sata aan de gang gegaan. zijn er mischien mobotjes die veel ide kanalen hebben?? een lege atx behuizing heb ik nog

Hallo

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...80?pt=AU_CablesConnectors&hash=item2c53b3a39c

En zelf een behuizing maken.

Voeding 12v/5v niet vergeten.

Indien je van de 12V alsook de 5V voeding voor de drive wil nemen , dien je rekening te houden dat de totale startstroom +/- 1.5A is ---> veilig gerekend ---> 2A per drive.

Dit:

http://www.benl.ebay.be/itm/1pcs-LM...607?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416801d077

Is prima te gebruiken hiervoor. (12V ---> 5V)

Een kleine ventilator voor de koeling zal vermoedelijk nodig zijn.

Veel knutselgenot.

Peter

Een mobo met veel IDE kanalen levert vrees ik hetzelfde antwoord op. Verouderd en lastig te krijgen. Misschien in het tweedehands circuit nog iets te vinden, maar anders houd het op.

dan gaan ik maar eens kijken of ik een pci kaartje kan krijgen die ik dan in mn freenas server kwak en daarop een prive share maak en al die schijven daaraan hang. zon kaartje kostte hier maar €17 klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan