Grote problemen in XP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Na op vakantie te zijn geweest (een week) en mijn Pc weer aangezet te hebben heb ik last van zeer veel problemen.

- Sommige pagina's openen niet of gedeeltelijk
- Systeemherstel werkt niet meer ( ik klik het aan maar er opent niks)
- Windows Media Player werkt niet meer ( interne toepassingsfout)
- Mediaplayer staat ook niet meer in de lijst met software en als ik hem opnieuw download word hij niet opgeslagen!
- Ik kan via Start, Uitvoeren niet meer sfc scannow uitvoeren
- Ik kan de Google toolbar die er voorheen op stond en nu plots weg is niet meer instaleren.

Grote raadsels voor mij.

PC is grondig gescand op viruseen spyware en aanverwanten. 100% clean!!

Heb je al geprobeerd om via de veilige modus terug te gaan naar een goed werkend systeem?

Systeemherstel werkt niet meer ( ik klik het aan maar er opent niks)
Goeie morgen XP_PC :p

Toch wel vreemd dat een weekje pc uit de boel het niet meer doet, zeker weten dat er niemand aan heeft gezeten???

Misschien iets dat pas actief werd na de laatste keer afsluiten?

Schijfcontrole, lukt dat nog wel?
Probeer de harddisk eens op integriteit te scannen met de software van je harddiskfabrikant.

Hoi,

Sorry voor mijn late respons.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er iemand op de PC heeft gezeten tijdens mijn afwezigheid.
Ik heb een uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd maar daar kwam niks uit. Ik heb ook laatst werkende configuratie op laten starten zonder resultaat??
Het gekke is dat ik bijvoorbeeld met Firefox wel weer op bepaalde sites kan komen....
Vreemd hoor.....

Met Hitman Pro bezig geweest voor je vakantie?
Ook je foutenlogboek al bekeken?

Start/systeembeheer/computerbeheer/logboeken/toepassingen of systeem.

Heb je je pc anders ingedeeld dan kun je er via configuratiescherm ook wel komen.

Geplaatst door Raymond Bos
Hallo,

Na op vakantie te zijn geweest (een week) en mijn Pc weer aangezet te hebben heb ik last van zeer veel problemen.
Systeemdatum- en tijd nog wel goed? Moederbordbatterijtje misschien aan vervanging toe?

Hoi,

Veel problemen inmiddels opgelost.
Even bijpraten dan maar:
Ik heb IEFIX er doorheen laten lopen en die heeft mijn problemen met de websites opgelost en tevens starte deze de functie om windows bestanden te controleren op (sfc scannow) en heeft het één en ander teruggezet.
het probleem met systeemherstel heb ik via het configuratiescherm opgelost. Ik kon vi aSysteem wel naar het tabblad systeemherstel en heb het daar een keer uit en aan gezet. Die doet het nu ook weer. Mediaplayer heb ik opnieuw geïnstaleerd en werkt ook weer. google toolbar staat er ook weer op na reparatie van de systeembestanden. Ik kan nu alleen sfc scannow niet handmatig uitvoeren!
Daar zou ik graag nog wat hulp bij kunnen gebruiken!

Herstel....
sfc scannow doet het ook weer!!
Typfout:o
Het moest sfc /scannow zijn :rolleyes:

Luitjes, bedankt voor het meedenken...:thumb:

Blijft een raar geval.

Goed dat het is opgelost.

Zet je de vraag nog even op "opgelost"? :thumb:

Blijft zeker raar...maar het onmogelijk dat er iemand op mijn PC is geweest tijdens mijn vakantie.

Had je de stroom er nog op staan?
Ik moest onze dvd-speler (na 3 weken vakantie) weer helemaal opnieuw instellen :(
Bliksem of zo? Wij vinden het ook raar.
Blij dat je het opgelost hebt!

Ook 2 van de 3 telefoons kunnen we niet meer aan de praat krijgen.
Klokken lopen wel normaal.
Heel vreemd dus. Piekspanning of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan