grote problemen met externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohitroi

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Freecom Network Drive 1,5 TB
2 maanden oud

Hij was FAT32 dus kon hij geen grote bestanden verwerken; heb heim dus geformat naar NTFS- dat duurde heel lang dus ben gaan slapen met de laptop aan. De volgende ochtend leek hij klaar en ik zette hem uit.

Sinds dien:

- word hij niet meer herkend door mijn PC (wel in opslagbeheer, maar dan als niet geintialiseerd en zonder drive-letter)- als ik iets wil wijzigen geeft hij een cyclus redudantie error

- heb echt al 10 of 20 zogenaamde disk repair software geprobeerd, maar zonder resultaat-- sommige zien de schijf wel- de ene zegt dat alle sectoren beschadigd zijn, de andere geeft een I/O error en weer een ander prorgrammatje zegt dat de MBR is damaged. Ik kom er gewoon niet. Killdisk en formatprogramma's werken ook niet.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Dit moet toch softwarematig zijn op te lossen? De schijf zelf is niet kapot- dat weet ik zeker.

Wie heeft een oplossing? Ik ben je eeuwig dankbaar.

Bij bol.com besteld. en heb geen zin om 6 weken te wachten

en het kan toch geen toeval zijn dat hij na het converteren opeens niet meer doet?

trouwens, bezoekers naar de winkel sturen? ontgaat je niet de essentie van een internet-computer discussie forum?

Bij bol.com besteld. en heb geen zin om 6 weken te wachten

en het kan toch geen toeval zijn dat hij na het converteren opeens niet meer doet?

trouwens, bezoekers naar de winkel sturen? ontgaat je niet de essentie van een internet-computer discussie forum?

Zeg wijsneus, kijk eens naar mijn history, dan zul je bemerken, dat het soms wel degelijk zin heeft om bezoekers terug naar de winkel te sturen.Blijf jij lekker met je kapotte schijf doormodderen:evil:

Laatst bewerkt:
Als je naar apparaat beheer gaat en dan naar schijfstations zie je hem daar?
verder probeer hem is in een andere USB-poort klinkt raar maar helpt soms

Hartelijk dank voor je hulp.

Ik heb andere USB ingangen inderdaad al geprobeerd. Systeembeheer ziet hem wel, alleen 'offline' - niet geinitaliseerd - en zonder drive-letter, en als ik vervolgens iets wil toepassen krijg ik een cyclus redudantie error

Ik wil niet heel ***lig zijn maar dit is echt eits waarvan ik niet zou weten wat er verder mis mee kan zijn.
het beste kun je toch terug gaan naar de winkel.
en dan maar een paar weken kwijt maar nu heb je er ook niks aan dus eigen keuze misschien paar weken wachten of nog langer voordat iemand hier je antwoord vindt of naar de winkel en in een paar weken hem terug krijgen.

nouja succes:thumb:

Heb hem inmiddels teruggestuurd naar Freecom, volgens hun toch nog een technisch mankement.

Support service per email reageert binnen 10 minuten, top hoor!

Heb hem inmiddels teruggestuurd naar Freecom, volgens hun toch nog een technisch mankement.
Support service per email reageert binnen 10 minuten, top hoor!

Laat je nog weten hoe de afloop is ? Bijv. kosten en hoe lang het heeft geduurd ?
Misschien zou je daarmee andere bezoekers aan deze topic kunnen overtuigen dat het , onder omstandigheden , verstandig is om naar de (web)winkel terug te gaan.

Het duurde in totaal 2 weken en kostte mij helemaal niks. Verzending op kosten van Freecom (in garantieperiode)

Uiteindelijk heb ik niks aan de schijf: hij kan niet geconverteerd worden naar NTFS, dus kunnen mij Blu Ray films er niet op en mijn Netwerk Blu Ray speler herkent geen FAT32 schijven.

GROTE ZUCHT.

ik kan hem nu alleen als backup schijf gebruiken

Harde schijf terugsturen? Als er geen belangrijke bestanden op staan is dat inderdaad de beste oplossing.
Meestal krijg je dan een nieuwe schijf.

Maar als de gegevens die erop staan wel belangrijk zijn, krijg je die daarmee natuurlijk niet terug.

In een NAS (netwerk schijf) worden schijven meestal in een Unix bestandsformaat (EXT3 of EXT4) geformatteerd, niet in FAT of NTFS.
In dat geval de schijf via een USB aansluiting formatteren naar FAT of NTFS betekent dat alle gegevens zijn verdwenen en de NAS dus niet meer werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan