Grote problemen tv kaart pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik heb een nieuwe tv kaart gekocht van Pinnacle de PCTV Pro maar nadat ik hem geinstalleerd had en alle testen doorstaan heb kreeg ik de volgende meldingen:
- pctv kaart is niet geinstalleerd.
- geen geluidskaart.
- hardware is in gebruik door een andere applicatie.
- het twain stuurprogramma is actief.

Heb mijn geluidskaart van Creative Sound Blaster Live in een andere pci slot gedaan. Heb Norton AV uitgezet. Maar niets blijkt te helpen want moet ik nu nog doen????

Ik werk met XP.

Probeer eens de TV kaart in een ander pci slot, check of hij er helemaal in zit en ook vast zit met het schroefje (anders kan je wel eens hebben dat je hem er weer iets uit drukt als je de tv kabel aansluit).

Zorg er ook voor dat je de tv kaart aansluit op je audiokaart dmv zo'n klein dun kabeltje bovenop je tv kaart (ergens in het midden).

Heb ik ook al geprobeerd. Kan het misschien aan mijn geluidskaart liggen?????

Ik kan het geluidskabeltje toch ook extern op mijn geluidskaart aansluiten? Want hoe moet ik dat intern doen?

Zou kunnen, extern, ik heb het eigenlijk altijd intern gedaan. Intern sluit je zo'n dun kabeltje die ook soms van de geluidskaart naar de cdrom lopen op het midden van de tvkaart aan (er zitten er 2 op, degene die het meest in het midden zit gebruik je, en op een uitgang van je geluidskaart, welke dat is weet ik niet meer precies (lang geleden) volgens mij de Aux.

Heb je wel gewoon geluid zonder tv kaart? Maw: heb je de drivers voor de geluidskaart eerst geinstalleerd?

EDIT: Je hebt ook de laatste Pinnacle software gedownload?

http://www.pinnaclesys.com/support/display.asp?ProductID=306&SubDocTypesID=67

Laatst bewerkt:
Heb nu de audio intern zitten maar nog steeds het zelfde probleem. Heb de updates van Creative binnen gehaald en geinstalleerd.

Ja ik heb eerst de geluidskaart geinstalleerd en heb dus wel geluid en daarna de tv kaart. Ik weet het niet meer wat ik nu nog kan doen?????

Die TWAIN drivers wijzen op het wellicht aanwezig zijn van een scanner? Mocht dat zo zijn, deinstalleer de scanner eens en kijk op het dan wel werkt? (Pinnacle opnieuw installeren)

Na 2 dagen aan prutsen ben ik er uit. Hij doet het en alles zit erin.

Mochten er mensen zijn die ook problemen hebben met de kaart installeer NIET Quick Time en Real Player dat waren bij mij de boosdoeners.

Misschien heeft iemand er iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan