Grote schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok

BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID : 06/23/1999-i440BX-W977TF-2A69KC39C-00

Je kunt dus op die site kijken of er een update is.

Kan geen dual P III bord vinden by chaintech denk dat het een MSI bord is. Kan dat.

Eric.

Of het een smi bord is kan ik zo even niet vinden maar ik heb wel een ander spannend verhaal.
In mijn zoek tocht naar een oplossing ben ik toch nog eens in de bios gaan prullen. Onder "standard cmos setup" had ik onder het motto "baat het niet dan schaad het niet", de sec.slave op user gezet. Onder landz verscheen het getal 8704. De mode liet ik op auto staan.
Toen windows opnieuw gestart die werd onderbroken met de melding: "secondary master hard disk fail"..Press F1 to continue.... Geloof het of niet maar nadat windows verder was opgestart zag ik onder "deze computer" keurig mijn extra 80 gb schijf staan. Schrijven van en naar deze schijf is geen enkel probleem.
Snap jij het nog....? (ik niet meer....):rolleyes:

ja hoor

Je bent een grapjas.

Uit je gegevens van Bios wizard bleek al dat hij EDD ondersteunde, dus ik vroeg me al af wat je aan het doen was.

Als jij hem op user set, gaat hij kijken of hij de schijf kan aanspreken met de gegevens die jij geeft.

Als dat niet lukt gaat hij op auto (zegt dan fail en probeert het met auto).

Dus je had iets speciaals gedaan, maar vraag niet wat.

Pentium III borden hebben allemaal minmaal ata-4

Is het echt een dual bord, of zag ik dat verkeerd.

Eric.

Ja het is echt een dual bord. Er zitten twee processoren in. De gegevens ( zie hierboven) komen van 2 verschillende programma's dus die kloppen wel.
(bytheway) je zegt" gaat hij kijken of hij de schijf kan aanspreken met de gegevens die jij geeft" Geloof het of niet maar het enige wat ik verander is van auto op user. Die gegevens vult hij zelf in. Bij hd detection in de bios blijft hij vastlopen. Start ik daana " gewoon" windows op met het verhaal van disk fail krijg ik de schijf dus gewoon te zien...........

Ja dat kan ook

Ik zal de truc onthouden. Ik kende hem niet. Het punt is dat het bios gaat hangen als hij een verhaal ziet van meer cylinders en heads dan hij kan behappen.

Hij vertikt het dan te booten (zie mijn reactie Cylinder limitation jumper)

Nu zegt hij dus eigenlijk, met schijf 2 kan ik niets en boot van 1.

Je zult dat dus die kleine schijf moeten laten zitten anders doet hij het niet.

Maar dan heeft frysian gelijk en zul je moeten flashen als je hem grote schijven wilt laten hebben. (zonder die kleine)

Wat zegt diagnose of everest home wat het voor bord is. Ik geloof je wel dat het een dual is, ging alleen aan mijzelf twijfelen omdat ik niets kon vinden bij chaintech.

Als je EverestHome hebt kun je het rapport saven als HTML. Dan kun je als je het daarna opent klikken op de links die er in staan.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan