Grote taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Mijn taakbalk bestaat uit twee lagen en wat ik ook probeer, ik krijg het niet terug in de normale positie. Zie bijlage. Wie weet raad?

Bijlagen

• taakbalk.jpg
    taakbalk.jpg
    10,1 KB · Weergaven: 50
Heb je het volgende ook geprobeerd? Met je muis aan de bovenkant van de taakbalk gaan staan totdat hij verandert in 2 pijltjes. Hou dan de linkermuisknop ingedrukt en sleep hem naar beneden.

Ja, geprobeerd, maar zonder resultaat.

misschien na het slepen rechts klikken - taakbalk vergrendelen?

Vergrendeld of niet vergrendeld, ik krijg er geen beweging in.

Kan je die taakbalk ook niet in het configuratiescherm veranderen?
Cofiguratiescherm ---- dan vormgeving en thema's ----dan op taakblak klikken.

Volgens mij kan je daar wel iets in veranderen.

Nee, dan kom ik in hetzelfde scherm als rechtermuisknop op taakbalk en daarin zit niet wat ik zoek.

Wat me in beide gevallen opvalt is de vele icoontjes die in de systemtray staan. Mogelijk dat dat het probleem veroorzaak. Je zou kunnen proberen om een paar te verwijderen en kijken of dat helpt.

Bericht Buffy: Is voor mij niet de oplossing. Net als in het laatste bericht is te lezen, lukt het niet iedereen om dat naar boven te slepen. Eigenlijk is het in die case opgelost, maar men weet niet goed hoe.

Bericht Binary: al die icoontjes staan er normaal ook, maar dan naast elkaar (al dan niet verborgen). Het weghalen is dus geen optie, want dan beëindig ik de daarbij behorende programma's.

Dat laatste is in elk geval niet zonder meer correct. Er zijn een heleboel icoontje die daar staan zonder dat dat echt nodig is voor het programma. Denk maar aan de icoontjes voor netwerkverbinding, luidspreker enz. Die staan er wel vaak, maar kunnen ook op een andere manier worden gestart. Meestal kun je in programma's aangeven of ze wel of niet in de systray moeten komen te staan. En ander via Taakbalk > Eigenschappen > Aanpassen aangeven of ze op Altijd Verbergen/Verbergen indien niet Actief staan.

Het laatste was - in ieder geval niet voor mij - niet de oplossing. Het volgende is voor mij de uitkomst geweest:

Met je rechtermuisknop op de taakbalk klikken en dan klikken op taakbalk
vergrendelen, zodat daar geen vinkje meer bij staat. En dan kun je het
balkje dat de snelstart en taakbalk scheid een beetje heen en weer bewegen
met de muis totdat het goed is!

Bedankt allen voor het meedenken!

Het vergrendelen had geen invloed op het verticaal naar beneden slepen van de taakbalk. Je moet dus horiziontaal slepen tussen snelstart en taakbalk. Het vergrendelen had dus wel degelijk invloed, maar ik zocht het niet in een horizontale beweging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan