grote upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
401
hallo helpmij,

de examens zijn weer voorbij:d(godzijdank) en de vakantie staat voor de deur dus het is straks tijd voor een grote upgrade. Mijn budget is ~500 euro en hiervoor had ik het volgende in gedachte:
http://tweakers.net/gallery/278852?wish_id=67221#tab:wenslijst

alle andere onderdelen die ik nu heb hou ik gewoon.
-kast
-cooler master 700watt
-club3d 4870
-Watercooling compatible met:
AMD Sockets 939, 754, 940, AM2
Intel Sockets 1366, 775, 478, 603, 604

Hebben jullie hier nog opmerkingen over wat ik beter kan doen?

Tevens heb ik nog een paar vraagjes:
-is 700watt A merk voeding genoeg voor de upgrade + eventueel crossfire draaien met een extra 4870?(dat gaat niet, te weinig aansluitingen, helaas)
-komen er geen problemen met crossfire met een engineering sample? ik denk het niet maar just to be sure..

Alvast bedankt voor de moeite:)

jelle
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je aan 700 wat genoeg. Ik d8 dat core i7 ongeveer 100 tot 150 watt gebruikte (wat ik bij een vriend gezien had dan)
K weet niet welke grafische kaart je erin wilt en hoe goed deze moet zijn?

EN ik denk dat er geen problemen komen met je engineering sample van crossfire.
 
je kunt de H5850 in crossfire zetten met een 600 Watt A merk voeding dus wat dat betreft zit je goed
weet wel je krijgt molex to 6 pin converters voor de videokaart als je deze koopt
tenzij je teveel molex kabels gebruikt snap ik het niet echt

maar wat is het doel van deze pc?
gamen? of gewoon office huiswerk
 
De pc is inderdaad bedoeld om te gamen maar moet ook dingen goed kunnen doen zoals photoshop en adobe after effects etc. Tevens ga ik een opleiding informatica doen met veel programeer werk. Een goede allrounder dus. Tevens wordt hij overclocked.

Over dat crossfire denk ik dat ik wel goed zit met de engeneering sample maar kwa aansluitingen red ik het niet:rolleyes: de voeding heeft maar 2 pci-e 6 pins stekkers of 2 pci-e 8 pin stekkers. Dan kan ik inderdaad een adapter 2molex-->6pin gebruiken maar dan ben ik 4 molex stekkers kwijt.. Er bestaan ook adapters met maar 1 molex naar 6pins maar na wat googelen is dat geen goed idee met een zware kaart zoals de 4870 waarop waarschijnlijk ook nog mee word overgeclocked.

Mijn plan is dus nu gewoon upgraden naar mijn lijstje op tweakers in de first post en mischien kan ik met een maat ruilen met bijbetaling voor een CM real power 850watt die wel 4 pci-e stekkers heeft of via de CM shop. Het is zoiezo mijn bedoeling niet om nu meteen crossfire te draaien. eerst naar de i7 upgraden en mischien eind vakantie/begin schooljaar de extra 4870.
 
kun je dan niet beter een HD5770 kopen?
of past dat niet in je budget
HD4870 zijn al wat verrouderd
en dan heb je eyefinity + DX11
 
Laatst bewerkt:
nee ik stel de 5000 serie van ati/amd nog even uit.Momenteel heb ik genoeg aan mijn 4870 en straks crossfire. Later als ik er budget voor heb wil ik meteen naar de 5870 upgraden of mischien wel 5970. Ook met het kopen van een ssd stel ik nog even uit tot de euro/gb gedaald is en de levensverwachting omhoog is.

Ik zal dus deze vakantie niet stil zitten:p ook op casemodding gebied wil ik deze vakantie eindelijk beginnen met de dremel en rivet gun.
 
@meer40

dat hoeft niet persee je kan ook 4gb in triple channel laten draaien
 
ja dat klopt dat je triple channel kan draaien. Maar het hoeft niet. na wat googelen:

blabla...., their's no need to run in 'tri-channel mode' either.

performance verschil is zo te zien minimaal..

http://www.insidehw.com/Reviews/Mem...l-Channel-vs.-Triple-Channel-Memory-Mode.html


je moet bij de volgende de sterretjes even vervangen met t.r.u.t(zonder punten) zitten toch nog wat foutjes in de helpmij parser..
overclock.net/intel-memory/681697-****h-about-i7-1366-memory-both.htm
 
Laatst bewerkt:
het is inderdaad niet een groot verschil vergeleken met dual-channel ik zou gewoon 4gb nemen en dan kan je zelf kiezen voor dual of triple
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan