Grote van foto te klein?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo,

Hoe kan je de kwaliteit van een foto bepalen?
Hoe meer kb hoe beter?

De reden dat ik dit vraag is dat de foto's gemaakt met mijn camera zijn zo rond de 700kb terwijl foto's van vrienden vaak ruim over de 1mb zitten.

Het betreft een 4megapixel camera en de gemaakte foto's hebben een afmeting van 2288x1712.

wie kan mijn hierover wat wijzer maken :)

Dat fotos van vrienden van je groter zijn heeft met de kwaliteit te maken. Waarschijnlijk kun je in je camera de resolutie aanpassen, denk dat die al op hoogste staat. Verder kun je denk ik, tenminste bij mijn canon Powershot S40 ook kwaliteit nog instellen. Deze zal bij jouw denk ik niet op hoogste kwaliteit staan en bij vrienden wel, of bij vrienden in ieder geval hoger, waardoor jouw fotos maar 700 kb zijn en die van vrienden 1 mb

Bedankt voor je reactie,

Ik kan op het cameratje instellen op hoeveel megapixels ik hem wil hebben. Het vreemde is dat de camera verkocht word als een 4mp maar je kan hem ook instellen op 8mp. Waarom word ie dan niet verkocht als een 8mp camera? Enig idee???

Ook kan ik instellen de compressie 'fine' en 'normal'. Het verschil is ongeveer 300kb. Zou het hem hier dan inzitten? Zou dat de kwaliteit beter zijn? Compressie klinkt in mijn oren juist dat het kleiner zou moeten worden of......?

Dit is hem trouwens: http://www.kelkoo.nl/b/a/ps_10677105/124901.html

Tanx, maar hoe kan je kwaliteit controleren of is dat iets voor het fotograven oog???

Nou ja het verschil zul je in beeldkwaliteit wel merken aan de foto, en je zal het inderdaad wel merken dat de foto dan geen 700 kb meer is maar wat hoger.

Als nog bedankt voor je reactie. Ik ga er wel even mee spelen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan