grote video transfer

Status
Niet open voor verdere reacties.

AudiMan

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2023
Beste leden,

Ik heb een iPhone 14 Pro en daarmee maakt veel Prores video. De video zijn altijd heel erg groot. Daarom is het altijd een drama als ik de video's wil over zetten naar mijn PC. Als ik mijn iPhone aansluit aan mijn PC dan zijn alleen de video zichtbaar die een grote heeft van 4GB, alle andere video's heb ik geen toegang tot.

Hebben jullie hiervoor adviezen voor me?

Zelf zat ik te denken om een oude macbook (Pro) van late 2009 te kopen die Airdrop heeft om zo de videos van mijn iPhone naar de macbook te zetten en dan via een USB van macbook naar mijn PC.

Staan ze niet in iCloud? Want dan kun je ze daaruit overzetten.

Ik heb de website bekeken, maar daar wordt de bestand verkleind en dat wil ik niet. Want door het verklein van de video verlies ik de kwaliteit van de video

Plus Transfer gaat tot 5 gb
Mijn icloud opslag is maar 5gb.
Opslag vergroten! Als je dit regelmatig doet zal dit een abonnement zeker waard zijn, vooral als je al veel gemak hebt van iCloud.
Ik lees hier dat het €0,99 per maand is voor 50 GB.

Laatst bewerkt:
Ben zo vrij geweest om je vraag te verplaatsen naar een meer voor de handliggende sectie.
Bestanden kopieren cq verplaatsen is iets ander dan bewerken. Hoorde dus niet thuis in de sectie audio en video bewerking.

Hoe is de HD van de pc geformatteerd? Als die als FAT32 is geformatteerd kan die sowieso geen bestanden groter dan 4 GB aan.

@ xps351
Ik zou het niet weten of mijn windows hd als Fat32 of als NTFS geformatteerd is. Hoe kan dat zien?

@aar
Dat kan wel een optie zijn, wordt er dan ook van mijn 5G gebruik gemaakt. Als ik dat een video gaan die 8 gb is dan heb geen 5g meer voor de rest van maand.

Je kunt de bestandssysteemindeling van je harde schijf controleren door de volgende stappen te volgen:

1. Ga naar "Deze pc" of "Deze computer" op je computer.
2. Zoek de harde schijf waarvan je het bestandssysteem wilt controleren.
3. Klik met de rechtermuisknop op de harde schijf en selecteer "Eigenschappen".
4. In het eigenschappenvenster zou je een sectie moeten zien met de naam "Bestandssysteem". Daarin wordt vermeld of de harde schijf is geformatteerd als FAT32, NTFS of een ander bestandssysteem.

Als alternatief kun je ook de opdrachtprompt gebruiken:
1. Open de opdrachtprompt.
2. Typ het commando: `chkdsk <station>` en druk op Enter.
3. Het systeem zal informatie weergeven, inclusief het bestandssysteem van het opgegeven station.

Vervang `<station>` door de stationsletter van de harde schijf die je wilt controleren, bijvoorbeeld: `chkdsk C:`.

..maar daar wordt de (het) bestand verkleind

Ik vraag me af of je dat gaat zien. Maar goed, de truuk is dan om Lossless (=verlies vrij) te zippen. Dit wordt ook wel STORE modus genoemd, hierdoor blijft het zip bestand even groot als het origineel. De ingebouwde Zip-tool in Mac en iOS kan dit niet, je hebt er 3rd party software voor nodig. Voor iOS moet je even zoeken, kijk eens in deze lijst:
https://www.makeuseof.com/best-apps-for-making-zip-files-on-iphone-ipad/

@ xps351
Ik zou het niet weten of mijn windows hd als Fat32 of als NTFS geformatteerd is. Hoe kan dat zien?

@aar
Dat kan wel een optie zijn, wordt er dan ook van mijn 5G gebruik gemaakt. Als ik dat een video gaan die 8 gb is dan heb geen 5g meer voor de rest van maand.

Overal is toch wel WiFi beschikbaar, of zijn het haastklussen waarbij je het snel moet versturen?

Nu probeer ik dat handmatig via de Verkenner te doen, maar dat loopt steeds vast.
Ik doe het altijd zo en heb nog nooit problemen gehad, maar zulke grote bestanden heb ik nooit gehad. Probeer het iig.
Met muis R-muis op je Iphone en dan importeren, werkt anders dan ze via de Verkenner copyen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan