• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groter dan of gelijk aan geeft 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met een formule.

Ik heb een tabblad ('EPS') met waarden. In een ander tabblad (Blad24) wil ik alle waarden die groter of gelijk zijn aan 0 weergeven. Dus als de drie voorgaande cellen groter of gelijk zijn aan 0, moet de vierde cel weergegeven worden.
Ik werk met volgende formule: =ALS(EN(EPS!B2>=0;EPS!C2>=0;EPS!D2>=0);EPS!E2;"")

Maar wanneer ik deze formule gebruik, krijg ik voor lege cellen een 0. Dit mag niet. Deze cellen moeten leeg blijven. Daarbij komt nog eens dat de resultaten die getoond worden (zelfs wanneer ik '>' gebruik ipv '>=' en dus het probleem met de nullen even buiten beschouwing laat) nog eens helemaal op niets slaan. Ze voldoen helemaal niet aan de voorwaarden van de formule.
Kan iemand deze formule aanpassen, zodat cellen die niet voldoen aan de voorwaarden van de formule leeg blijven en de juiste resultaten getoond worden?

Let wel op: de formule stel groter of GELIJK aan 0. Sommige cellen moeten dus wel degelijk een 0-waarde weergeven, maar dit is dan om dat in de originele dataset een 0 staat.

Dank bij voorbaat

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Grafiek

ik wou een vraag stellen niet reageren sorry

Laatst bewerkt:
Die nul weergave is vrij simpel:
Opties voor excel> Geavanceerd > weergave opties voor dit werkblad > nul weergave in cel.
(voor excel 2007, anders moet je ergens zoeken bij opties)

Verder zeg je dat het niet voldoen aan je voorwaarden, wat zijn dan precies je voorwaarden?
Groeten!:thumb:

en expliciet afvragen op lege cellen

Code:
=ALS(EN(EPS!A2>=0;EPS!B2>=0;EPS!C2>=0;EPS!A2<>"";EPS!B2<>"";EPS!C2<>"");EPS!D2;"")

dat zou volgens mij moeten doen wat jij wil

Beste kriekos ;)

Je kan de volgende formule gebruiken.

Code:
=ALS(EPS!E2="";"";ALS(EN(EPS!B2>=0;EPS!C2>=0;EPS!D2>=0);EPS!E2;""))

Groetjes Danny. :thumb:

1000 maal dank, modbeek! de formule werkt!

danny, mss werkt jouw formule ook, maar ik heb een werkende. toch bedankt voor de moeite!

of

=ALS(AANTAL.ALS(EPS!B2: D2;"<0")=0;EPS!E2;"")

of

=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("-";EPS!B2&EPS!C2&EPS!D2));EPS!E2;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan