• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groter dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsxyz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
hallo,
volgens mij is mijn vraag niet zo moeilijk maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb 1 kolom (E), met allemaal getallen. Nu wil ik in de kolom ernaast (F) een functie zetten, zodat er een 1 komt te staan als het getal in E groter is dan 69, en een 0 als het getal in E kleiner is dan 69.

Dus zoiets:
E F
53 0
50 0
75 1
90 1
53 0
69 1
55 0

kan iemand me hiermee helpen?
alvast bedankt!

In F1:
=ALS(E1>69,1,0)
het kan zijn dat de , door een ; moet worden vervangen

Ron

Ron bedankt voor je snelle antwoord. Het lukt alleen nog niet helemaal.

Wanneer ik deze formule intik in F1 geeft hij een fout aan, en alleen de waarde van E1 (of deze groter of kleiner is dan 69), en ik wil die van de hele rij tegelijk. is dit ook mogelijk?

Selecteer in de F-kolom de cellen waar je de getallen wilt plaatsen.
Kopieer onderstaande formule in de 1e cel: (er vanuitgaande dat de 1e cel van het bereik E1 is)

Code:
=(E1>=69)*1

Druk op CTRL-ENTER.
De cellen hebben nu alleen deze formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wat voor fout geeft hij aan? Als je de hele formule, met het = teken, hebt overgenomen dan kan er weinig fout zijn. Kan nog zijn dat je een engelse versie heb; vervang dan ALS door IF.
En wat bedoel je met een hele rij?

Zet de xls hier neer (zonder prive informatie), dat praat wat makkelijker.

Ron

Met deze formule zou het moeten werken:

=ALS(E1>=69;1;0)

Deze zet je in F1 waarna je hem natuurlijk naar beneden kan trekken zover de gegevens in kolom E lopen...

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan