groter lees- invoervenster memoveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapid77

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Next question:

Ik heb memo velden toegevoegd in diverse tabellen en op deze tabellen het ik weer formulieren gebouwd. Nu geeft zo'n formulier een beperkte zonder scrollen zichtbare ruimte voor het veld memo.

Graag wil ik door middel van dubbel klikken op het veld memo, dat dit veld geopend wordt in een nieuw venster met meer schrijf / lees ruimte..

Volgens mij moet ik bij het eigenschappenvenster van het veld een opbouw functie voor macros toepassen. Dit is me echter nog niet gelukt....

Wie-o-wie kan mij helpen ?

Bedankt Charles !

Optie 2 daar kan ik wel iets mee.

Kreeg zelf het idee dat er eigenlijk wel een gemakkelijke standaard optie in access ingebouwd zou zitten. Dit zeker omdat het me een veel voorkomend probleem lijkt bij gebruik van de standaard optie "memo".

Volgens jouw optie 2 komt er een button bij op het formulier, dit is geen probleem, maar ik heb het gevoel dat het ook via dubbelklikken op de memo ruimte moet kunnen.

Volgens jouw optie 2 komt er een button bij op het formulier, dit is geen probleem, maar ik heb het gevoel dat het ook via dubbelklikken op de memo ruimte moet kunnen.

Hoeft niet, je kan de code ook plaatsen onder de gebeurtenis "Dubbelklikken" van het veld.

Charles

Bijna perfect!

Het is me gelukt om nu een zoomvenster te openen bij dubbelklikken. Dit werkt prima.
als ik kies voor wijzig formaat zoomvenster kan ik het buitenste venster groter trekken, maar wordt het tekstkader in het zoomvenster niet groter dan ongeveer 15cm bij 8cm.

Heb je hier nog een oplossing voor?
en bedankt voor de input !! :thumb:

Nu bemerk ik dat in een tekstvenster alleen met "control" + "enter" op een volgende regel kan beginnen. Moet ik dit voor lief nemen, of is hier ook iets aan te doen ?

Nu bemerk ik dat in een tekstvenster alleen met "control" + "enter" op een volgende regel kan beginnen. Moet ik dit voor lief nemen, of is hier ook iets aan te doen ?

Ga naar de ontwerpweergave van je formulier. Selecteer het tekstveld en ga naar de proppertie's van het tekstveld. Selecteer tabblad "Overige" en kies bij "Werking Enter-toets" voor de optie "Nieuwe regel in veld".

Charles

als ik kies voor wijzig formaat zoomvenster kan ik het buitenste venster groter trekken, maar wordt het tekstkader in het zoomvenster niet groter dan ongeveer 15cm bij 8cm.

Het is me niet duidelijk hoe jij het zoomvenster groter kunt maken. Als ik het zoomvenster opvraag met "DoCmd.RunCommand (acCmdZoomBox)", kan ik het venster niet vergroten.

Charles

Enkel even mijn schermnaam veranderd, ben dezelfde persoon als hierboven.

vraag1: volgende regel in zoombox

werking enter-toets aanpassen heb ik gecontroleerd. Deze staat in de propperties van het formulier al op "nieuwe regel in veld". Dit werkt dan ook naar behoren als ik iets type in de tekstruimte op het formulier. Zodra ik echter gebruik maak van de zoombox werkt het niet meer. Dan kan ik enkel via "control" + "enter" naar de volgende regel..

vraag2: vergroten zoom venster

Als ik het zoomvenster vanuit het formulier open (in mijn situatie dus dubbel klikken), heb je links bovenaan een tabje.
Daar kun je kiezen voor formaat wijzigen.
Nu veranderd de cursor in een kruisje en kun je énkel met de pijltjes toetsen op het toetsenbord het zoomvenster vergroten. Het tekstvenster blijft echter op hetzelfde formaat...... :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan