Grotere harddisk in de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiscOS

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Hallo,

Mijn oude laptopje doet het nog steeds goed maar de harde schijf is wat aan de kleine kant. Nu heb ik een USB kastje met een 10 gB harddisc gekocht en ik heb er zelfs nog een 10 gB bijgekregen. Nu wil ik dus de inhoud van de huidige disc op de een van die nieuwe zetten. Dit moet ook wel want ik heb de laptop 2e hands gekocht en ik heb dus geen winxp CD's. Het antwoord lijkt simpel, gewoon een image maken met Norton Ghost en klaar! Maar dit is natuurlijk niet zo. Om te beginnen draait Ghost niet op 128 mB en 266 mHz. Dus dit heb ik gedaan: De HD uit de laptop en aan 'grote broer' gehangen. Een image gemaakt met Norton en deze op de 10 Gb laten zetten. Maar dit werkt niet. De laptop laat een blauw scherm met een vlaggetje zien maar verder gebeurt er niets!

Mijn vraag: Hoe kan ik de inhoud van mijn 4 mB schijf op de 10gB schijf zetten zodat windows nog werkt? A.u.b. leg het mij uit alsof ik een kind van vier ben. Windows en ik liggen elkaar niet zo.

Oh ja, ik kom net tot de ontdekking dat het maken van een image met NORTON ook niet vanzelf gaat. De schijf waar ik steeds zo zuinig op was wil, nadat ik hem door NORTON heb laten kopieren, niet meer opstarten. In de safe mode zie ik nu
multi(0)rdisk(o)partition(1)\windows\.....
Vervolgens krijg ik een blauw scherm met een vlaggetje met daaronder WindowsXP en dat is alles. Is de boel nu alsnog naar de knoppen?
Ik ben hier inmiddels al twee dagen mee bezig en nu heb ik het idee dat alle moeite niet alleen voor niks is geweest maar dat nu zelfs de oude harddisc naar de knoppen is.
Daarom, alsjeblieft, behandel mij als een klein kind want ik krijg de hik van dat ?#@# windows.

Rinus

Enkele vragen zit er een brander in?
Heb je nu xp draaien op deze Pc????? 128 mB en 266 mHz

Welke windows heb je wel tot beschikking?

Dag Marcel.

Nee, er zit geen brander in. Op dit moment draait er NIETS meer op de laptop.
Ik heb nog een installatie CD van win98 en ME.

Laatst bewerkt:
Nu ben ik een beetje in de war,je wilde toch de gegevens in de Laptop 4 GB bewaren,en je habd een nieuwe 10 gb harde schijf waar deze gegevens op moesten komen.:o

Oh jee. Ik heb het niet zo goed uitgelegd denk ik. Sorry,

Ik heb een winxp (desktop) en een laptop waar tot vanavond ook winXp (professional) op draaide. Op mijn desktop heb ik de 10 Gig aangesloten als slave (met een verloopblokje). Toen heb de 4 Gig (met de winxp van de laptop) als USB drive aangesloten. Hierna heb ik NORTON opdracht gegeven om de inhoud van de 4 Gig op de 10 Gig te zetten. Het resultaat is dat de 10 Gig het niet doet maar... ook de 4 Gig doet het nu niet meer. Ze stoppen allebei bij het blauwe scherm met het windowsvlaggetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan