grotere harde schijf plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KRG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KRG

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Hallo,

Ik heb een PC met Windows XP Pro. de config is nu:

Schijf van 18 Gb : partitie C: met windows Xp 11,2 Gb, partitie D: met 7,61 Gb.
Daarnaast een 2e harde schijf op de IDE kabel met totaal 60 Gb verdeeld over 3 partities ieder bijna 20 Gb groot.

Nu willen wij een nieuwe harde schijf kopen van bv 160 Gb als vervanging van de 1e harde schijf van 18 Gb.

Hoe doen we dat zonder dat ik Windows XP helemaal opnieuw moet installeren?

Ik heb hier wel een pakket Norton Ghost 8.0 liggen maar ik weet niet heo ik dit probleem het beste aanpak.

Graag antwoord c.q. tips

m vr gr

Klaas Gr.

als windows op die 160gb moet komen zal je toch echt windows opnieuw moeten installeren

je wil je hardeschijf waar Windows opstaat weg en daarvoor een nieuwe hardeschijf? Dan moet je windows opnieuw installeren. Omdat dan je schijf met Windows eruit gaat.

in feite is het niet zo moeilijk hoor,

ik neem aan dat je je oude harde schijf niet verloren wil laten gaan? Als dat zo is volg je de volgende stappen.

Maak een image van je c-schijf met norton ghost. Doe dit op een andere partitie of nog beter op dvd of cd-rom.

Daarna maak je van je oude harde schijf slave of je zet hem op je secundaire ide als master

Plaats je nieuwe harde schijf, maar start op met de dvd/cd-rom van ghost (of de aangemaakte opstartflop van ghost).

selecteer je image en volg de aanwijzingen op je scherm. Als het goed is plaatst ghost je image op je nieuwe harde schijf. Let erop dat je wellicht nog wat aanpassingen moet doen voordat je mobo je harde schijf goed herkent.

Succes

ps,
kijk eens naar dit gedeelte van het forum
helpmij/harddisk daar worden ook dit soort vragen gesteld.

Het eenvoudigst is

Grote schijf er in hangen, een primaire partitie aanmaken van 15 gig en formatteren als NTFS

Letop Als hij vraagt handtekening plaatsen NIET doen.

Dan op C gaan staan in verkenner. Druk Ctrl + A en dan met je muis in het blauw gaan staan, indrukken en slepen naar die nieuwe schijf (maakt niet uit welke letter hij heeft gekregen) en daar los laten.

Als hij klaar is de voeding van de 18 gig los halen. Zorgen dat de 160 gig master is en booten.

Eric.

Ghost terug zetten op de primaire partitie lijdt vaak tot het mee kopiëren van de partitie indeling en dat wil je niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan