Group policy werkt niet op Client

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjones

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hallo,

Ik heb hier een windows server 2003, het is de bedoeling dat ik via de AD bij de eigenschappen van een OU restricties bepaal in de GPO-editor. Dat gaat ook wel best, ik ga naar tabblad group policy ( bij eigenschappen ) ik maak een nieuwe GPO aan en bewerk hem. Ik wijzig bijvoorbeeld voor client1 ( die zich in de OU bevind ) dat hij de optie UITVOEREN niet krijg in zijn start menu. Wanneer ik op een andere pc inlog op het domein met CLIENT1, zie ik nog gewoon Uitvoeren ( run ) staan.

Netwerktekening:
http://img191.imageshack.us/img191/4263/netwerktekening.png

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Bjones

Eerst maar eens nakijken wat er in Logboeken staat op het werkstation, op de momenten van opstarten van de pc en het aanmelden van de gebruiker.

Nog iets: Check ook na of de W2003 server wel als eerste DNS-server bekend is op de werkstations. Je schreef namelijk dat niet de W2003 server maar de router DHCP serving doet. Zorg er dan dus voor dat in het DHCP server-gedeelte van de router als eerste DNS-server het ip-adres van de W2003 server staat en als 2de het ip-adres van de router zelf (of een DNS-server van de provider).

Succes,

Tijs.

he,

Ja inderdaad.
Maar met die dns zit ik steeds te klooien.
Het statisch ip die de server van de router krijgt is:
192.168.23.3 ( Is dit tevens het ip van de dns ? )
Maar het ipadres die hij krijgt van de switch is 192.168.23.7
In de router staat bij DNS ook een ip-adres ( kan er momenteel even niet bijkomen )
maar die dns heb ik niet ingesteld, moet ik die wijzigen naar: 192.168.23.3 ?

Bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

Dennis

Wat je moet doen is een vast ip-adres instellen op de server én de server maar aan 1 netwerkapparaat aansluiten (dus óf aan de switch (wat ik zou doen) óf aan de router, niet aan allebei).
Gegeven de ip-adressen die je noemt lijkt 192.168.23.200 een goede keuze te zijn als vast ip-adres. Stel dat dan even in op 1 van de netwerkkaarten van de server, zet het ip-adres van de router als Standaardgateway en zet daar óók als eerste DNS server 192.168.23.200 in en verbind die netwerkkaart met de switch. Haal de andere netwerkkabel los.

Zet daarna in het DHCP server-gedeelte van de router als eerste DNS server 192.168.23.200 neer en als 2de DNS server het interne ip-adres van de router zelf (of een DNS server van de provider).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan