Group policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo allemaal,

Ik wil graag op een Windows xp machine de policies instellen.
Maar als ik dat doe gelden die policies ook voor de Administrator account.
En dan kan ik daar de computer niet meer mee beheren.
Ik heb al op internet gezocht, maar kon niks vinden.

Hoe kan je er voor zorgen dat de policies in gpedit.msc niet op de administrator account word toegepast?

Gaat niet: Er is maar 1 lokale policy (die voor de hele computer en voor alle aanmelders geldt), en die beheer je met gpedit.msc.

Een verfijndere methode is er alleen als er gebruik wordt gemaakt van een Windows domein (waar dan de XP machine in opgenomen moet zijn). Er kunnen dan policies gemaakt worden die (bijv.) zijn uitgesloten voor de Administrator.
Overigens geldt dat alleen voor de Gebruikers-instellingen van de policy, niet voor de Computer-instellingen van de policy.

Evt. zou je alternatief kunnen kijken of je een .reg bestand of een .bat bestand kunt maken (met reg.exe opdrachtregels erin) die gedeeltelijk de lokale gebruikers-policy weer ongedaan maakt zodra uitgevoerd door de administrator (bijv. via stoppen in de Opstarten lokale menu-map), maar ik ben niet zeker of dat goed werkt en bovendien zijn maar een aantal policy-instellingen die ingrepen in de registry doen (dus die je ongedaan zou kunnen maken met het .reg of .bat bestand).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan