GroupPolicy doet zijn werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartjeD

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met Active Directory om een policy toe te voegen aan de customcontainer "Gebruikers". Hier moet o.a. een wachtwoordenbeleid in, dit is niet het belangrijkste, mijn grootste vraag is waarom mijn omleiding naar "Mijn documenten" niet werkt.

Hier is een schermafdruk van mijn policy dat ik heb uitgeschakeld.
policydisableduk1.jpg

Pad naar profiel en een netwerkschijf naar mijndoc (eigenlijk niet van belang want dat werkt.
useradjb5.jpg

De policy op de container Gebruikers.
grouppolicygebruikershg7.jpg

De "omleiding" die mislukt op de client.
mijndocadjj7.jpg

Tab "Doel" in de mapomleiding Mijn Documenten in de policy.
omleidingmijndocpolicyrj3.jpg

Tab "Instellingen" in de mapomleiding Mijn Documenten in de policy.
omleidingmijndocpolicy2xj0.jpg

Mijn concrete vraag is waarom de omleiding naar mijn documenten mislukt.

Alvast bedankt!

Wachtwoordenbeleid is op Domeinniveau, kan dus niet per container worden ingesteld.

Daarnaast zie ik in je eerste plaatje dat de Default Domain Controllers policy uitgeschakeld staat (zie dat rode kruis erdoor).

Daarnaast de vraag of op Edison wel een share bestaat die Documents heet, én of op die share iedereen Full control rechten heeft (of toch minstens Lezen en Schrijven).

Iets meer informatie zou dus zinvol zijn.

Tijs.

Ik heb die policy uitgeschakelt omdat ik dacht dat deze mijn eigen policy (waarin ik de omleiding heb) overruled.

Zie hieronder de rechten voor de share documents:
rightssharekq8.jpg

Download en installeer Group Policy Management, (hierna terug te vinden onder de programmagroep Systeembeheer / Administrative Tools). Handleiding ervan: hier.

Draai daarin de Group Policy Results wizard om te kijken welke policies nu wel en niet worden uitgevoerd, welke policies-instellingen er uiteindelijk wél worden ingesteld etc. Let even op dat je daarbij niet de server aangeeft maar een ingeschakeld werkstation, waar betrokken gebruikersnaam al een keer op heeft ingelogd.

Lees verder hier even over een paar standaard group policy scenario's die je wellicht gebruiken kunt.

We horen het wel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zie in de bijlage hoe de policy-instellig m.b.t. redirecten van MijnDocumenten er uit moet zien tijdens het aanpassen. Natuurlijk de sharenaam aanpassen naar \\Edison\Documents

Tijs.

Bijlagen

• gpo_redirect_mydocuments.JPG
    gpo_redirect_mydocuments.JPG
    35,8 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Als ik de wizard draai voor de client krijg ik de melding dat ie geen WMI filter heeft enabled.

Dat is een melding waar van alles en nog wat mee betrokken kan zijn.

Stuur even je MSN-naam naar mij (=klik op mijn nickname links, en kies voor Stuur e-Mail naar dnties).

Dan kunnen we m.b.v. een soort hulp-op-afstand sessie het probleem tackelen, want ik vrees dat je anders wel heel veel schermafdrukken moet gaan sturen naar het forum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost.
dnties heeft me supergeholpen, we hebben AD opnieuw ingesteld + DNS. Nu is alles in orde.

Waarschijnlijk verkeerde DNS configuratie vanwege de naam van mijn domein (SweetHome ipv SweetHome.Local)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan