Grub Error 17 na verwijderen ubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter LarsL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal, ik had een multiboot-systeem met linux ubuntu, echter gebruikte ik ubuntu weinig, en ik had meer ruimte nodig op mijn HD voor downloads e.d. dus heb ik zonder nadenken de linux ubuntu partities verwijderd. Echter startte ik mijn pc op om weer met XP te werken, dit ging echter niet ik kreeg een Grub Error 17.
Ik gooide dus de windows-cd erin, bleek dat hij 'NTLDR' niet kon vinden, na wat zoekwerk bleek dat ik de recovery-console nodig had. Ik heb echter geen floppy's en van de cd start hij niet meer op.
Iemand de image die ik op cd kan branden om te gebruiken zodat ik o.a. de MBR kan fixen?

B.v.d,
LarsL.

je kan als je in grub komt handmatig toch opstarten met de volgende regels:
root hd(0,0)
chainloader +1
makeactive

die hd(0,0) gaat uit van de 1e harde schijf en daarvan de 1e partitie

Als je geen windows cd kan vinden kan je xosl installeren op je mbr, dat is ook een prima bootloader. Die kan ook windows starten: http://www.ranish.com/part/xosl.htm

bedankt, ik heb de windows cd wel maar die start niet op.
Ik kan ook niks meer typen bij die grub error helaas :eek:

Sorry voor de dubbelpost, maar ik probeerde met de alternate installer cd van ubuntu op te starten, echter ging hij vrij snel door naar de grub error ipv van de cd op te starten of het in ieder geval te vragen. Ik durf echter niet aan mijn BIOS zomaar te zitten (opstartvolgorde wijzigen).
Iemand instructies omdat te wijzigen? of misschien kan ik daar wel de windows partitie zo aangeven dat hij daarvan meteen opstart?

Mijn moederbord: MSI K9A2 CF
Mijn processor (misschien van belang?): AMD Athlon64 X2 5000+ (2,6 GHz)
Mijn harde schijf: Een samsung van 500GB (als de preciese gegevens nodig zijn vraag het dan aub)

- LarsL

Laatst bewerkt:
Probleem inmiddels opgelost. Toch bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan