GRUB error 22

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramondehaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
HEELLPP!!!!
Heb vanavond Ubuntu proberen te verwijderen, door de partitie te verwijderen(inclusief de swap). Ik had het verwijdert in windows en startte opnieuw op. Maar toen ik opnieuw opstarten, kwam dit:

"GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait...
Error 22"

Dan stopt alles en kan ik niets meer doen. Ik heb 15x geprobeerd de XP-boot CD op te starten. Maar niks lukte. Ik heb ook de Ubuntu-livecd er in gedaan, nmaaar die deed het ook niet...

begin behoorlijk wanhopig te worden. Volgens mij, heb ik het dezekeer weer behoorlijk verkloot. Wat moet ik doen??!!

Alvast bedankt,

Ramon

Laatst bewerkt:
Hallo !

Opsarten vanaf een Win98 bootfloppy, achter de promp: fdisk trommelen, alle niet-DOS partities verwijderen, opnieuw partitioneren en formatteren.

Daarna opstarten van de XP-CD,partitie formatteren als NTFS en XP installeren.

bootfloppy: www.bootdisk.com

Greetz,

Harry.

Hai!
bedankt voor je hulp, maar ik heb een probleempje.., ik heb geen floppydisk op mijn laptop zitten.. sorry

Ik hoop dat je misschien nog een oplossing weet.

groetjes,
Ramon

hoi,

die cd doet het ook niet. De foutmelding komt voordat de cd wordt gelezen, daarom deed de windows cd het ook niet.
Ik zal de situatie iets beter uitleggen:
Eerst komt het Packerd Bell scherm (ik heb een packerd bell), Daarna een zwart scherm met de gegevens: CPU SPEED = 1466 MHz, Intel processor Update Rev 039h Complete, L2 Cache: 1MB installed, Grub Loading stage1.5

Grub loading, please wait...
error 22

Misschien kan je hier iets mee..

Ramon

Hoi,

Het ziet ernaar uit dat je even iets in je bios moet gaan aanpassen.
De boot volgorde om precies te zijn.

Bij het packard bel logo moet je volgens mij op DEL toets drukken.
Nu kom je in de Bios, ergens moet je de bootorder aanpassen.

1. cd-rom
2. hdd

Iets in die richting. Zo zorg ervoor dat de cd-rom voor je Grub word gelezen.
Hoe dit precies moet met Packard bell, staat in de handleiding of bij hun op de website.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan