GRUB fout na installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo,

nadat ik Ubuntu geinstalleerd had, kreeg ik iets in de trant van:
loading GRUB 1.5

error 21

ubuntu is geinstalleerd op een externe harde schijf, maar ook als ik deze uitschakel krijg ik deze error. Als ik Windows wil starten BTW ook...

mvg,
kaico

p.S.: graag zou ik ubuntu én windows behouden

P.P.S.: ik heb Windows ook al proberen opnieuw te installeren (reovery cd)

Hoi,

het volgende is gebeurd: Windows gebruikt de NT boot loader om op te starten. Linux gebruikt Grub, en deze heeft de NT boot loader vervangen. Alleen denk ik dat je deze op de externe schijf hebt neergezet en erom werkt het niet.

Je kan proberen om Ubuntu van de CD op te starten, dan komt er ook de Grub boot loader, en dan kan je Windows opstarten.

Vervolgens kan je de NT boot loader herstellen. Een kwestie van googlen. Vervolgens moet je Linux aan de NT boot loader toevoegen. Op de site van winimage kan je boot part downloaden, ermee kan dat heel makkelijk.

Succes ermee!

En OS (Operating System) op een externe hd gaat nooit goed en snel. Neem de XP cd, boot van de cd. Nadat alle drivers geladen zijn ga je naar de herstelconsole door op R te drukken in het keuzescherm. Druk dan het cijfer van jou xp installatie in (meestal 1).
Typ dan adminisratorswachtwoord. Dan typ je fixmbr. en dan fixboot. dan exit, en dan zal xp normaal opstarten.

En OS (Operating System) op een externe hd gaat nooit goed en snel.

Ik zou willen zeggen: BEPAALDE OS'en op een externe hd gaat nooit goed en snel.

Linux kan prima van een externe schijf draaien, alleen is zo te zien de bootloader (grub) op de verkeerde schijf terecht gekomen.
Had je tijdens de installatie je BIOS op booten van usb of van de interne schijf staan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan