grub loading???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
hallo,

Ik zit met een probleempje met mijn vaste pc.

Ik was gewoon aan het surfen, en op een bepaald moment ging hij hangen, al wat ik nog kon doen was de muis bewegen, kon nergens meer klikken ofzo (ofte het had geen effect om ergens te klikken), toetsenbord leek ook geen invloed meer te hebben.

Dan maar de reset button gehanteerd. Bij reboot kreeg ik de volgende melding:

[scherm output]
Grub loading 1.5

Grub loading please wait...

error17
[/scherm output]

en vanaf daar hangt hij, doet niets meer,...

iemand een idee?

besturingssysteem is windows xp (volledig up to date enzo), maar het probleem doet zich waarschijnlijk voor nog VOOR windows er aan te pas komt,...iemand die dit probleem kent en eventueel weet hoe ik dit moet oplossen? google levert mij vooral linux forums op,... ben ik niet echt veel mee,...

heb je toevallig een dual boot met een linux ditributie gehad?

ja ik ken grub ook alleen maar door linux...

Het enigste wat ik kan verzinnen dat je linux hebt geinstalleerd :confused:
Is dat inderdaad zo?

Anders kan je je windows misschien eens proberen te herstellen met de windows xp installatie cd

@dalimens ik denk van wel, welja, zelf niet nee, maar ik heb deze computer overgenomen van een faillissement, was toen een half jaar oud, en er was inderdaad zowel een windows als een linux op, ik heb deze beide geformatteerd en draai nu enkel nog windows, echter, dit was geen gewone dual boot, de vorige eigenaar maakte er een gewoonte van zijn sata kabeltje van harde schijf te versteken om met het ene of het andere os te booten,... kan daar nog iets van achtergebleven zijn dan in de bootsector? wat kan ik daar aan doen?

@jelpot, goeie suggestie, echter, toen ik de pc terug opstartte om mijn windows cd in te steken, bleek dat hij terug gewoon werkte,... zeer bizar, het probleem is dus voorlopig opgeost, ik vrees er echter een beetje voor dat dit slechts tijdelijk is en het probleem zich vroeg of laat opnieuw gaat voordoen, als iemand nog informatie heeft is deze dus altijd welkom.

Nu hij heropgestart is kan ik misschien ook wat relevante systeem data verschaffen:
cpu: pentium 4 3.00 GHz (dual core)
1024 RAM (DDR2)
Mobo => MSI MS-7028
bios 08/06/04 ver 08.00.11
graka GeForce 6600 (256Mb)

kan daar nog iets van achtergebleven zijn dan in de bootsector?
kennelijk is dat het geval, hij wil GRUB opstarten.
grub heeft de vervelende gewoonte je bootsector aan te passen.

wat kan ik daar aan doen?
je kan ff opstarten vanaf je windows cd, kiezen voor R, en dan FIXMBR intypen dan wordt je bootsector hersteld

allright, ik probeer het, is er trouwens een verklaring voor waarom ik het probleem nooit eerder voorgehad heb? die pc staat hier intussen bijna een jaar,... en heeft steeds correct opgestart,...

is er trouwens een verklaring voor waarom ik het probleem nooit eerder voorgehad heb?
da's een goeie, ik zou het ook niet weten.
als de vorige eigenaar de twee besturinssystemen echt los van elkaar heeft geinstalleerd, dus door de schijven tijdens de installatie fysiek los te koppelen, zou het eigenlijk niet moeten kunnen.
ik heb zelf ook een tijdje zo gedraaid en heb, na verwijdering van linux, nooit problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan